راه اندازی نمازجمعه ۱۱ شهر جدید استان کرمان در حال بررسی است

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر راه اندازی نمازجمعه بسیار سخت است؛ اظهار کرد: نمازجمعه در ۱۱ شهر در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدمحمدجعفری، دوشنبه(۴ مرداد) در دیدار جمعی از ائمه جمعه استان با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نمازجمعه تهران انجام شد؛ گفت: از اوایل سال گذشته حدود ۲۵ تغییر در خصوص ائمه جمعه داشتیم که تا پایان امسال به ۴۰ مورد می رسد.

 

 



مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۱ جوان فعال برای امامت جمعه گزینش شدند و در حال حاضر ۵ نفر نیز در حال طی انجام گزینش هستند؛ گزینش های جدید را بسیار سخت عنوان کرد.

 




وی با بیان اینکه در سه مرحله ائمه جمعه سراسر استان تکریم شدند؛ به طرح اعتلا با الگوی مسجد اشاره و بیان کرد: خدمات خوبی در این زمینه انجام شده و ارتقا کیفیت، اثربخشی در حوزه های گوناگون، شکوفایی نهادنمازجمعه، تقویت سرمایه اجتماعی در حوزه امامت  جمعه و ستادهای نماز جمعه مدنظر است.

 

 



حجت الاسلام جعفری به لزوم تغییر و تحول در ستادهای نمازجمعه اشاره و بیان کرد: جوان سازی ستادهای نمازجمعه مد نظر است.

 

 



وی با اشاره به اینکه در حال حاضر راه اندازی نمازجمعه بسیار سخت است؛ اظهار کرد: نمازجمعه در ۱۱ شهر در حال بررسی است.
 

 



حجت الاسلام جعفری راه اندازی میز خدمت در پایگاه های نمازجمعه را از ابتکارات استان کرمان خواند و در ادامه با اشاره به تعطیلی نمازهای جمعه در شرایط کرونایی گفت: هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای حتی یک نفر به کرونا بر اثر حضور در نمازجمعه استان نداشتیم زیرا پروتکل های بهداشتی به بهترین شکل رعایت و نماز در محیطی سالم برگزار می شود.

 





وی در همین باره تصریح کرد: در حال حاضر نیز آماده برگزاری نمازجمعه به بهترین شکل در شرایط بحرانی هستیم ضمن اینکه مردم هم از تعطیلی نمازجمعه گلایه دارند و از طرفی نمازجمعه بهترین تبلیغ را برای مبارزه با ویروس کرونا و همکاری با مدافعین امر سلامت انجام می دهد.

 





مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان در ادامه سخنانش از ارتقاء کمّی در نمازجمعه مرکز استان به دنبال ارتقای کیفی آن خبر داد و افزود: در شرایط عادی جمعیت نمازجمعه شهر کرمان به هشت هزار نفر هم رسید و در شرایط کرونا حدود دو هزار نفر شرکت می کنند.

 

 



وی در خصوص گرامیداشت پنجم مرداد بیان کرد: این برنامه به هشت حوزه نمایندگی مجلس در استان واگذار شده تا ستادهای نمازجمعه در این شهرها مسائل را به شهرهای زیرمجموعه حوزه نمایندگی مربوطه انتقال دهند.

 

کد خبر 1078914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha