برگزاری جشن های ایام غدیریه به میزبانی مساجد استان تهران

براتی گفت:همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت مساجد استان تهران با فضاسازی های میدانی پذیرای مردم مومن و ولایتمدار از عید قربان تا عید سعید غدیرخم هستند.

حسین براتی سرپرست ستاد هماهنگی فهمای تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان گفت:مساجد استان خود را برای برگزاری جشن های امامت و ولایت مهیا ساخته اند و این برنامه ها از روز  عرفه در مساجد آغاز شده و تا روز عید سعید غدیر خم ادامه خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت:به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، بچه های مسجدی تلاش کردند تا فضای باز اطراف مسجد را به برگزاری این جشن ها اختصاص دهند و مساجد فاقد فضای باز نیز در تلاش هستند تا این جشن ها را با محدودیت افراد اجرا کنند.

 

براتی مطرح کرد:از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان برگزاری کاروان های شادی در محلات استان می باشد که در این کاروان ها به اجرای سرود خیابانی می پردازند.

 

سرپرست ستاد فهمای تهران اذعان داشت:نصب پرچم بر سر درخانه ها از دیگر برنامه های ایام دهه ولایت و امامت بچه های فهمای تهران می باشد.

 

وی گفت:یکی از سنت های خوب این ایام پخش نذورات و بسته های غذایی و بهداشتی به نیازمندان و محرومان می باشد که هرساله معروف به پویش #به_عشق_علی می باشد که امسال هم اعضاءکانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اقدام به پخش نذورات و بسته ها نموده اند.

 

براتی افزود:از دیگر برنامه های فهمای تهران انجام یکی از سنت های حسنه که در روایات به آن اشاره شده است وآن هم اجرای نمادین صیغه اخوت بین اعضاء کانون های مساجد علی الخصوص بین ائمه جماعات و خادمین مساجد می باشد خواهد بود.

 

 

کد خبر 1078937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha