غدیر یعنی اتحاد همه مسلمانان حول ثقلین، کتاب الله و عترت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اسلام دینی است که دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی فراوانی است، گفت: غدیر به معنای اتحاد همه مسلمانان حول ثقلین، کتاب الله و عترت است.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با تیین وحدت از واقعه غدیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: در دوران پیامبر سه جبهه مقابل ایشان و اسلام ایستاده بودند و تمام تلاش شان را برای زمین زدن اسلام انجام دادند؛ نخست کفار حجاز و سپس یهودیانی که در آن مناطق زندگی می کردند و گروه سوم گروهی بودند که پس از عدم توفیق در دوران رسول الله به دنبال تعیین جانشین بعد از ایشان بودند.

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گروه سوم این برنامه ریزی را انجام دادند که اگر ما بخواهیم مسیر اسلام ناب و واقعی را تغییر دهیم و به مطامع خودمان برسیم، باید به گونه ای عمل شود که جانشینی که خدا مشخص کرده است، بعد از رسول الله حکومت را به دست نگیرد.

 

وی ادامه داد: با همه این ترفندها و نقشه هایی که این گروه کشیده بودند اما رسول الله امیرالمومنین را به عنوان جانشین خود به اذن خداوند انتخاب کرد تا کسانی که در خط و مسیری که پیامبر فرموده بود در همان مسیر و با امامت علی (ع) به راه خود ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه غدیر یعنی اتحاد همه مسلمانان حول ثقلین، کتاب الله و عترت گفت: بعضی اسلام را یک ارتباط فردی و قلبی بین انسان و خداوند متعال می دانند اما مسایل سیاسی و اجتماعی ای که در متن قرآن و دین اسلام قرار گرفته است، مسایل بسیار مهم و تاثیرگذاری هستند. در رفتار رسول الله نیز می بینیم وقتی یک حاکم و ولی بخواهد جامعه را ترک کند، اگر جانشینی به جای خودش قرار دهد، این مهمترین عنصری است که معرف اداره سیاسی اجتماعی و سیاسی جامعه می تواند باشد. رسول الله این جانشین را از جانب خدا تعیین کردند یعنی خط مشی جامعه بشری توسط پیامبر به اذن خداوند مشخص و تعیین می شد و همین نشان می دهد که اسلام دینی است که علاوه بر ارتباط فردی و قلبی انسان با خداوند دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی است که باید آنها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1078944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha