انتخاب ۴۳ نفر در اختتامیه دهمین جشنواره حدیث ارتش/ با توجه به شرایط کرونا از حضور تمام منتخبین معذوریم

سرهنگ میدانی با اشاره به برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره حدیث ارتش به میزبانی پدافند هوایی ارتش گفت: در این دوره از مسابقات حدیث ارتش ۴۳ نفر انتخاب و از آنها تقدیر می شود و تنها ۳ نفر از این افراد به شکل نمادین در مراسم حضور داشتند.

خبرگزاری شبستان _ دفاعی امنیتی_ فرزانه تهجا: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد انقلابی و ولایت مدار در جهت ترویج فرهنگ قرآن وعترت همواره با برگزاری مسابقات قرآن و حدیث گامهای بلندی را در این مسیر برداشته است که امال نیز شاهد برگزاری دهمین جشنواره حدیث ارتش هستیم در همین رابطه گفتگویی با سرهنگ مهدی میدانی، رییس اداره قرآن و عترت نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مورد نحوه برگزاری مسابقات حدیث ارتش به شرح زیر اریه می شود.

 

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تا کنون چند دوره مسابقات حدیث برگزار کرده است ؟

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت عمل نمودن به حدیث شریف نبوی ثقلین و ترویج معارف نورانی اهل بیت (ع) همه ساله اقدام به برگزاری جشنواره های حدیث برای کلیه مقاطع و سنین می کند که تاکنون 10 دوره از این جشنواره را برگزار کرده است.

 

سال گذشته جشنواره حدیث در چه مقطع سنی برگزار شد؟

سال گذشته این جشنواره در یک اقدام نوآورانه برای فرزندان زیر 15 سال در چهار مقطع پیش دبستانی سه سال اول دبستان، سه سال دوم دبستان، چهارم و پنجم و ششم و همچنین دوره اول دبیرستان با چهار مقطع با کتاب هایی که چاپ شد و در اختیار آنها قرار گرفت، برگزار شد.

 

در مسابقات حدیث سال گذشته چند نفر مشارکت کردند؟

 بیش از 60 هزار نفر در این دوره از مسابقات در فضای مجازی کلیپ های خود را ارسال کردند و در نهایت 14 هزار و 100 نفر از پذیرفته شدگان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

جشنواره حدیث امسال با چه رویکردی برگزار می شود؟

 امسال در جهت منویات ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در برنامه فرهنگی مصابیح که 16 مصباح فرهنگی آن را اعلام کردند، مصباح هشتم با موضوع نهج البلاغه و ترویج گسترش فرهنگ نهج البلاغه معرفی شده است. در همین راستا امسال منبع این جشنواره که برای بالای 15 سال در هشت مقطع برگزار شد، کتاب زمزم حکمت در تعامل و رایزنی با سازمان اوقاف و امور خیریه این کتاب را دریافت کردیم که  در آن 12 حکمت گهربار حضرت علی (ع) بسیار زیبا ترجمه شده و مفاهیم آن بیان شده است و در بخش هایی به مبانی قرآنی استناد شده و در جاهایی هم که نیاز بود شاهد مثال هایی از شعر و ادبیات در آن به کار رفته است که بسیار مورد توجه علاقمندان قرار گرفت. این کتاب را منبع خود قرار داده و بیش از 10 هزار جلد از این کتاب چاپ شد و فایل های متنی آن به صورت PDF در سایت ارتش و کانال های فرهنگی ارتش قرار گرفت و در پیام رسان ها و فضای مجازی بارگزاری شد.

مسابقات حدیث امسال در چه مقاطعی برگزار شد؟

این دوره از مسابقات در هشت مقطع کارکنان پایور، کارکنان وظیفه، دانشجویان دانشگاه های ارتش، برادران، خواهران شاغل، همسران کارکنان و فرزندان بالای 15 سال دختر و پسر برگزار شد.

 

مرحله مقدماتی جشنواره امسال با چند حدیث آغاز شد؟

مرحله مقدماتی شرکت کنندگان پس از دریافت کتاب و استفاده از فرصت مطالعات با فراگیری 40 حدیث و آزمون آنلاین در هفته اول اسفند 99 شرکت کردند و در مرحله دوم منتخبین مرحله اول با فراگیری حکمت اول تا هشتادم با شرکت در آزمون این دوره که  در هفته اول اردیبهشت برگزار شد، شرکت کردند و در نهایت از میان این افراد 176 نفر به مرحله نهایی ارتش طبق سهمیه ای که به ادارات اعلام شده بود، برگزیده شدند که در ششم خردادماه سال جاری با نظارت و برنامه ریزی اداره قرآن و عترت سوالات در فضای مجازی مطرح شد .

 

اختتامیه دهمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی امسال به میزبانی چه نیرویی در ارتش برگزار شد؟

اختتامیه دهمین جشنواره حدیث ارتش امسال به میزبانی نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد و در این مرحله بیش از 43 نفر به عنوان نفرات برگزیده برای این دوره از مسابقات انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که امروز 4 مرداد برگزار می شود، تقدیر می شوند.

 

چند نفر در این دوره از مسابقات حدیث ارتش شرکت کردند؟

در این دوره از مسابقات قرآن و حدیث در این جشنواره بیش از 21 هزار نفر شرکت کننده حضور یافتند که سه برابر آمار سال های گذشته است یعنی فضای مجازی به ما کمک کرد و تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و با استقلال اداره قرآن و عترت و نماز ارتش از این مزیت بیشتر استفاده کردیم و بر روی موضوع نهج البلاغه بیشتر فعالیت کردیم و امیدواریم در سال های بعد در بحث نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کاربردی تر وارد شویم و بتوانیم تعداد بیشتری از خانواده ها و کارکنان ارتش را بر سر سفره حضرت علی (ع) و امام سجاد (ع) مهمان کنیم.

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا چه تمهیداتی برای اختتامیه جشنواره حدیث در نظر گرفتید؟

با توجه به شرایط موجود و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت از آنجایی که باید هدایای منتخبین جشنواره اعلام می شد به دلیل اینکه مسابقات مقدماتی آنها قبلا برگزار شده بود برگزاری این جشواره اجتناب ناپذیر بود اما به علت رعایت پروتکل های بهداشتی ما حضور منتخبین را در این مسابقات نداشتیم و حدود 4 تا 5 نفر به صورت نمادین در این جشنواره حضور می یابند و بقیه منتخبان هدایایشان به کارت های آنها در شهرستان ها پرداخت می شود و از حضور در سالن آنها را منع کردیم و در سالن حضور ندارند.

کد خبر 1078951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha