امام هادی (ع) با تاسیس مدارس علمیه در جهت تثبت خط فکری شیعه گام برداشت

حجت الاسلام تقی نیا گفت: مهمترین وظیفه مکتب تشیع پس از امام صادق (ع) حفظ خط فکری و بنیادی شیعه در دوران های مختلف بود که امام هادی (ع) با تاسیس مدارس علمیه و آموزش فقه بخش عمده ای از ثبیت این خط فکری را برعهده گرفت.

«حجت الاسلام رضا تقی نیا» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی النقی(ع) اظهار کرد: حقیقتا همه ائمه معصومین (ع) نوری واحد هستند که سرمنشاء آن نور خداوند متعال است، بنابراین بهترین و کوتاه ترین فاصله برای رسیدن به سعادت پیروی از دستورات ائمه معصومین (ع) است.

 

کارشناس فرهنگی و تاریخی حوزه علمیه اهواز افزود: لقب امام علی النقی (ع) هادی است زیرا در میان شیعیان به هدایت کننده معروف بود و مهمترین وظیفه مکتب تشیع پس از امام صادق (ع) حفظ خط فکری و بنیادی شیعه در دوران های مختلف بود که امام هادی (ع) با تاسیس مدارس علمیه و آموزش فقه بخش عمده ای از ثبیت خط فکری را برعهده گرفت.

 

وی با بیان اینکه تربیت شاگردان مطمئنا در هر دوره ای از حیات ائمه معصومین از اهمیت بسیاری برخوردار بود گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی، خیران الخادم، ابن سکّیت اهوازی، ابوهاشم جعفری، حسین بن محمد مدائنی، جعفر بن سهیل و اسماعیل بن مهران از جمله شاگردان مهم و برجسته امام هادی (ع) بودند.

 

حجت الاسلام تقی نیا با اشاره به اقدام تروریستی در بارگاه امام هادی (ع) عنوان کرد: ائمه معصومین (ع) حتی پس از شهادت از گزند دشمنان اسلام در امان نبود؛ در سال 1384 اقدام تروریستی در بارگاه حرم امام هادی صورت گرفت که بخش عمده ای از گنبد و مناره های این حرم شریف تخریب شد، برای اثبات حقانیت ائمه معصومین همین جنایت ها کافی است.

 

وی در ادامه بر لزوم الگوبرداری از رفتار ائمه معصومین (ع) در زندگی شخصی انسان ها تاکید کرد و یاد آور شد: در قرآن آمده است که پیامبر (ص) بهترین الگو برای شما است و از آنجایی که همه چهارده معصوم یک انسان کامل هستند قطعا پیروی از این انسان کامل برهمه لازم وضروری است.

 

کد خبر 1078967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha