راه اندازی پویش «رزق علوی» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

گواهیان از راه اندازی پویش «رزق علوی» به منظور اطعام نیازمندان در عید سعید غدیر خم در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم خبر داد.

«معسود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک ایام دهه امامت و ولایت، گفت: پویش «رزق علوی» با تاکید بر حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که می‌فرمایند: «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر (ص)، صدقین، یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد» در دستور کار کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» قرار گرفته است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم با تاکید بر اهمیت عید سعید غدیر خم، افزود: پویش «رزق علوی» در راستای ترویج فرهنگ و گسترش سیره اهل بیت (ع) به ویژه اهمیت عید سعید غدیر خم راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پویش، اطعام نیازمندان در روز عید غدیر انجام می شود، بیان کرد: همچنین راه اندازی موکب «حضرت زهرا (س)» توسط بچه های مسجد و پذیرایی از مردم و شهروندان نیز برنامه دیگر این کانون فرهنگی و هنری در راستای پویش «رزق علوی» است.

 

گواهیان از راه اندازی این موکب در روز پنجشنبه هفتم مرداد ماه همزمان با عید غدیر خم خبر داد و اظهار داشت: خیران و نیکوکاران و سایر شهروندان می توانند برای شرکت در این امر خداپسندانه کمک های مادی و معنوی خود را اهدا کنند.

 

وی ادامه داد: جهت مشارکت در این کار خیر، شماره کارت  ۵۰۴۱۷۲۱۰۵۹۱۱۱۱۹۶ به نام این کانون فرهنگی و هنری اعلام شده است.

 

 مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با اشاره به حدیث امام رضا (ع) مبنی بر اینکه «کسی که در آن روز (غدیر) مومنی را اطعام دهد مانند آن است که همه انبیا و صدقین را اطعام کند» از اهالی مسجد، اعضای کانون، خیران و نیکوکاران خواست تا در راستای حمایت از محرومان و خانواده های کم بضاعت در این برنامه شرکت کنند.

 

گواهیان در پایان گفت: در این پویش که به‌ صورت خودجوش و مردمی است، بچه های مسجد نسبت به جمع آوری کمک ‌های مردمی و خیرین اقدام و با تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم، نسبت به ترویج فرهنگ علوی در جامعه اقدام می کنند.

 

کد خبر 1078968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha