تأسی بچه های کانون های فرهنگی  از ملازمت امام هادی (ع) با مسجد

همراهی و ملازمت امام هادی(ع) با مسجد الگویی برای جوانان ونوجوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد است تا در این مسیر خود و خانواده ها همراه شوند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: شور و عشق معنوی به مناسبت میلاد امام هادی(ع) و دهه ولایت و امامت شیعیان را به سرور آورده و شادی ایجاد کرده و این مناسبت، فرصتی برای بهره مندی از معنویت و الگوی اخلاقی آن حضرت است.

 

یکی از ویژگی های امام هادی(ع) همدلی و همنشینی با مسجد بود که در ویژگی های آن حضرت بیان شده و همین موضوع در جامعه امروز باید بیش از گذشته نهادینه شود.

 

بچه های مسجد با بهره گیری از این ویژگی برتر خودسازی را در خود تقویت کرده و برنامه ریزی هدفمندی برای رسیدن به تعالی و نشاط معنوی خود پیش بینی کرده اند.

 

همراهی و ملازمت امام هادی(ع) با مسجد الگویی برای جوانان ونوجوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد است تا در این مسیر خود و خانواده ها همراه شوند.

 

گرچه شرایط کرونا بر این موضوع اثر گذاشته اما اقامه نماز اول وقت و بهره گیری از برنامه های فرهنگی مساجد وجود داشته و نوع ذوق و علاقه تیم های برنامه ریزی کانون مساجد باعث شده تا مساجد تعطیل ناپذیر شوند.

 

ملازمت و همراهی جوانان و نوجوانان با اقدامات فرهنگی و هنری در مساجد مانع از رخوت و ناپایداری در فعالیت های این عرصه در ایام شده که در این مسیر نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

 

بیان اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیرامون علاقه مندی به حضور در مسجد نشان از علاقه و قدرشناسی از نعمت خدادادی محبت و دوستی با حضرت احدیت و پیامبر(ص) و اهل البیت(ع) است.

 

*تلاش و همت برای حضور در مسجد

 

زمینه سازی حضور در مسجد برای اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان نیازمند اقدامی مفید و اثر بخش توسط متولیان اجرایی مساجد و نهادهای فرهنگی و هنری است.

 

در این خصوص نوع برخورد نمازگزاران، هیات امنا، روحانیون و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد موثر بوده است.

 

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» امام جمعه نجف آباد پیرامون این موضوع گفت: زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم کنید و با حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به این اصل بپردازید.

 

وی ادامه داد: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد به لحاظط تنوع برنامه زمینه ساز جذب افراد بیشتری به تشکل های فرهنگی و هنری و مساجد را فراهم می سازند و جذابیت خاصی در برنامه های آنان نهفته است.

 

حجت الاسلام سید «صادق ابطحی»، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان نیز با تاکید بر ضرورت زمینه سازی حضور جوانان و نوجوانان به مساجد تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) در این امر تلاش می کردند و باید از این موضوع الگوگیری کنیم.

 

وی ادامه داد: نقش کانون های مساجد در این موضوع موثر بوده و از قدیم تاکنون همواره متولیان مساجد و برخی از مردم با هدیه دادن و پذیرایی زمنیه حضور فعال کودکان و نوجوانان را فراهم می ساخته اند.

 

وی یادآورشد: این اقدام با تاسی از فرهنگ ناب و پذیرفته شده اسلامی و بزرگان دینی بوده است.

 

*آموزش کادرسازی و جذب در کانون های مساجد

 

زمینه سازی برای جذب به کانون های مساجد از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است اما باید مفاهیم و توانمندی جذب نیز وجود داشته باشد به همین دلیل تعریف دوره های آموزشی ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی« پیرامون این دغدغه مهم گفت: دوره های آموزشی از گذشته برگزار شده و پارسال نیز این اقدام به صورت غیرحضوری و در قالب جزوه آموزشی برای مدیران مسئول کانون های مساجد بر روی سامانه بچه های مسجد اجرایی شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اصفهان گفت: امسال نیز در اصفهان این دوره به صورت مجازی برگزار شد و مدیران مسئول و مسئولان جذب و ساماندهی کانون های مساجد نیز باید برای این موضوع مهم خود اقدام و کتاب های مرتبط را مطالعه کنند.

 

*حضور در مسجد و کیفیت آن از بیان بچه های مسجد

 

یکی از فرصت های مهمی که در کانون های مساجد فراهم شده، جذبیت برنامه ها و انسجام و نظام به هم پیوسته آن است که کیفیت بخشی به فعالیت های کانون های مساجد نیز اهمیت دارد.

 

«محمدتقی شیرازی« عضو کانون فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با بیان اینکه بخشی از اوقات فراغت خود را در مسجد می گذراند، گفت: این مراکز نقش خوبی در نشاط و شادمانی و فراگیری موضوعات روز داشته است.

 

وی می گوید، توصیه ائمه معصومین(ع) از جمله امام هادی(ع) در شب جشن آن امام باعث حضورش در مسجد شده و با استقبال و احترام خوبی از سوی مردم روبرو شده است.

 

«امیررضا مظاهری« عضو یکی از کانون های مساجد تیران نیز همین موضوع را بیان کرد و گفت: دوستان خوبی را در مسجد پیدا کرده و برنامه های متنوع آن و فرصت سازی برای فعالیت های اجتماعی برای او جذاب بوده است.

 

«مهسا دادخواه« نیز دیگر عضو کانون های مساجد گفت: محیط خوب و قابل اعتمادی برای خود و خانواده جهت بهره گیری از فعالیت های مسجد بوده است.

 

کد خبر 1078991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha