نماز جمعه سنگری مستحکم در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است

حجت الاسلام شاهبیگی با تأکید بر اینکه نماز جمعه سنگری مستحکم در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است، گفت: امام جمعه باید بازیابی و تحول در شورای فرهنگ عمومی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «حامد شاهبیگی» امروز (۴ مرداد) در نشست خبری به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه، یکی از نهادهای پر برکت نظام اسلامی و تریبون و رسانه ای برای اسلام و ولایت و انقلاب محسوب می شود.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان اینکه با بیان اینکه نماز جمعه یک سنگر مستحکم در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است، گفت: در حال حاضر ۲۵ پایگاه نماز جمعه در سطح استان فعال است که در شهر زیرکوه و زهان توسط ائمه جمعه موقت اداره می شود.

 

وی، نماز جمعه را ظرفیت عظیم فرهنگی دانست و افزود: امام جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگی باید بازیابی و تحول در شورای فرهنگ عمومی ایجاد کند و باید جایگاه محوری این شورا بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

 

حجت الاسلام شاهبیگی با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرا داشته باشد، تأکید کرد: امام جمعه به عنوان مدیر فرهنگی شهرستان باید تحت برنامه اعتلا با کمک هیات اندیشه ورز، معضلات و مسائل اصلی جامعه را رصد و امکانات در اختیار خود را برای رفع این مشکلات جهت دهی کنند.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در ادامه میانگین جمعیتی شرکت کننده در نماز جمعه خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: اما بُعد فضیلتی نماز جمعه در جامعه ما کم رنگ شده در حالی که نماز جمعه از فرایض بزرگ اسلامی است که در آیات و روایات به آن سفارش شده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید نماز جمعه در سبد مناسکی مردم جای بگیرد و بستری برای حضور بهتر خانواده‌ها باشد، ادامه داد: دشمن از نماز جمعه‌های ایران بسیار هراس دارد و فتنه‌های مختلفی در این پایگاه ها خنثی شده است.

 

حجت الاسلام شاهبیگی در پایان به شرایط برگزاری نماز جمعه در وضعیت کرونایی اشاره کرد و افزود: پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در مرکز استان قابلیت اجرایی ندارد چون ما نمی توانیم از حضور مردم در نماز جمعه ممانعت کرد و یا به آنان بلیت بدهیم.

 

کد خبر 1079015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha