حمایت دولت   از  مشاغل فنی و حرفه ای یک ضرورت است

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: دولت با نگاه حمایتی و جدی خود بروز و بهینه ساختن مشاغل فنی و حرفه ای آن را یک ضرورت بداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با دوشنبه های خدمت پیش از ظهر امروز امام جمعه موقت ورامین با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از مرکز فنی و حرفه ای ورامین بازدید کردند.
احمد دژآهنگ مدیر مجموعه فنی و حرفه ای شهرستان ورامین در این بازدید گفت: در سال های گذشته جوانان و هنرآموزان فنی ورامینی مجبور بودند برای آموزش به شهرستان پیشوا بروند که با اهتمام ویژه امام جمعه موقت و فرماندار ورامین این شهرستان دارای دفتر فنی و حرفه ای مستقل شد که تمامی فعالیت ها در داخل شهرستان انجام می شود.
وی مانند دیگر مشاغل کرونا را باعث بوجود آمدن مشکلات دانست و افزود: آموزشگاه های آزاد بخاطر کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارند، و متاسفانه دولت نیز حمایت جدی در این خصوص انجام نداد و امید داریم بانک ها برای حمایت از آموزشگاه های فنی و حرفه ای تسهیلات وِیژه ارائه دهند.
مدیر مجموعه فنی و حرفه ای شهرستان ورامین با ذکر این نکته که پنجاه درصد آموزش ها منجر به اشتغال می گردند تصریح کرد: حدود 90 آموزشگاه فنی و حرفه ای در ورامین مجوز فعالیت دارند داریم که در حال حاضر 70 عدد آنها فعال هستند که مشکلات مالی و مکانی فراوانی دارند.
دژآهنگ اظهار داشت: در مرکز فنی و حرفه ای کلیه آموزش ها رایگان است، و به خاطر شرایط کرونا با یک چهارم ظرفیت آموزش ها صورت می گیرد و سعی کرده ایم با ارتباط گیری با دانشگاه ها، مراکز نظامی و حتی ندامتگاه ها با اعزام رایگان مربی جهت آموزش گامی هر چند کوچک در علمی کردن مهارت ها را برداریم.
وی در پایان گفت: مرکز فنی و حرفه ای ورامین با افتخار اعلام می کند هر مرکزی شامل ادارات، مراکز صنعتی، کارخانجات و اصناف برای ارتقای سطح کیفی کارکنان خود، نیاز به مربی جهت دانش افزایی مهارتی داشته باشد، بصورت رایگان مربی های ما با حضور در همان ارگان و اداره آموزش های لازم را ارائه می دهند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از وجود مراکز اموزشی و مهارتی در سطح شهرستان ورامین گفت: داشتن مهارت در کنار علم و سواد آن مهارت برای هر شغلی لازم است و لازم است دولت با نگاه حمایتی و جدی خود بروز و بهینه ساختن مشاغل فنی و حرفه ای را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 1079021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha