اردبیل میراث دار معرفی شیخ صفی الدین اردبیلی خواهد بود / اختلاف شیعه و سنی القا دشمنان است

بحرالعلومی گفت: اردبیل میراث دار معرفی آثار و مکتب تاثیرگذار شیخ صفی الدین اردبیلی خواهد بود و برنامه های هفته اردبیل بر این اساس برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (4 مردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان برنامه های دهه ولایت و آئین گرامیداشت روز ملی شیخ صفی الدین اردبیلی در سالن شهدای هنرمند استان گفت: اردبیل میراث دار معرفی آثار و مکتب تاثیرگذار شیخ صفی الدین اردبیلی خواهد بود و برنامه های هفته اردبیل بر این اساس برنامه ریزی شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: امسال برای اولین بار روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی در تقویم رسمی کشور وارد شده است اما به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستیم در خور این واقعه مراسم های متعدد برگزار کنیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: مراسم بزرگداشت این شخصیت والا نیز امروز ۴ مرداد با تدابیر خاص و به صورت محدود مورد موافقت قرار گرفته و قطعا این مراسم با حضور مسئولان ارشد استان و میهمانان برگزار خواهد شد.

 

بحرالعلومی اظهار داشت: تاریخ کشورمان ایران مدیون مجاهدت خاندان شیخ صفی الدین بود که زمینه فرهنگ و جامعه آرمانی تشیع را گسترش داد و امروز شاهد قدرت مضاعف در زمینه های مختلف هستیم.

 

وی اضافه کرد: نتایج علمی و عملی امروز ایران در سایه شیخ صفی الدین و اولاد ایشان است که بدون خونریزی و جنگ نفوذ فرهنگی خود از شرق تا چین و از غرب تا اروپا گسترش داده و تمدن ایران اسلامی را به همه معرفی کرده اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: اختلاف شیعه و سنی و بیان این تضادها همیشه از سوی دشمنان بوده و القا این دشمنی از سوی آنها است در صورتی که هیچگونه دشمنی وجود ندارد.

 

کد خبر 1079068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha