اجرای ۱۰ برنامه محوری در دهه امامت و ولایت/ کانون الغدیر آبدانان میزبان جشن های غدیر کانون های مساجد ایلام

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از اجرای ۱۰ برنامه محوری ویژه دهه امامت و ولایت در سطح کانون های مساجد استان ایلام خبر داد و گفت: کانون فرهنگی و هنری الغدیر شهرستان آبدانان میزبان جشن های غدیر کانون های مساجد استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این ستاد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح کانون های فرهنگی و هنری و مساجد استان، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را به منظور گرامیداشت دهه امامت و ولایت و جشن ها عید غدیر خم انجام داده است.

 

حجت الاسلام « علی چراغی پور» با بیان اینکه برنامه های عید سعید غدیر خم با رعایت کامل دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل های بهداشتی در سطح مساجد استان برگزار می شود، تصریح کرد: برنامه های عید سعید غدیر در دو بخش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و برنامه های حضوری در مناطقی که ستاد استانی مبارزه با کرونا مجوز دهد اجرا می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع پرتوی از فضایل امیر مومنان حضرت علی(ع)  در سطح کانون های  فرهنگی و هنری مساجد استان یادآور شد: به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و همزمان با عید سعید غدیر خم به ۱۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه کتابخوانی که خلاصه نویسی شایسته ای از کتاب پرتوی از فضائل امام علی(ع) داشته باشند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به برگزاری جشن های عید غدیر در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری استان، یادآور شد: مراسم اصلی به صورت متمرکز روز چهارشنبه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در کانون فرهنگی و هنری تخصصی الغدیر شهرستان آبدانان در مسجد امام موسی کاظم(ع) با حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری این شهرستان  برگزار می شود.

 

چراغی پور گفت: تجلیل از سادت جلیل القدر، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، تجلیل از فعالان طرح ملی فهما در سال گذشته و همچنین سال ۱۴۰۰، تقدیر از مسئول کانون فرهنگی و هنری الغدیر شهرستان آبدانان با اهدای لوح تقدیر از سوی ستاد فهمای کشور، اهدای کتاب با کتابخانه تخصصی کانون های فرهنگی و هنری شهرستان آبدانان و تجلیل از ۲۵ نفر از فعالان کانون های مساجد شهرستان آبدانان از جمله برنامه های این مراسم است.

 

وی با اشاره به اهتزاز پرچم متبرک حرم  مطهر حضرت علی(ع) در سطح مراسمات کانون های مساجد در دهه امامت و ولایت، گفت: توزیع بسته های غذایی و معیشتی در سطح مناطق محروم استان به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله ۱۰ برنامه محوری ستاد کانون های فهما استان ایلام در دهه امامت و ولایت است که در سطح ۳۰۷ کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: در سطح استان ایلام ۲ کانون فرهنگی و هنری با عنوان های الغدیر و غدیر در شهرستان آبدانان و بیش از ۱۵ کانون دیگر نیز با نام مطهر حضرت علی بن ابیطالب(ع) در نقاط مختلف استان ایلام مزین هستند.

 

گفتنی است در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق مختلف شهری  و روستایی استان ایلام فعالیت دارند.

کد خبر 1079083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha