پیام غدیر رمز جاودانگی سیاسی و اجتماعی اسلام است

حجت الاسلام مدبر گفت: پیام و محتوای رخداد غدیر رمز جاودانگی احکام سیاسی و اجتماعی دین اسلام و ضمانت اجرای آن است.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در مورد ماجرای غدیر خم تا کنون هزاران کتاب نوشته شده است اما از آنجا که پیام و محتوای رخداد غدیر رمز جاودانگی احکام سیاسی و اجتماعی دین اسلام و ضمانت اجرای آن است باید همواره زنده نگه داشته و بیانات متفاوت تبیین شود.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه نیاز به پیام غدیر، نیاز دیروز جامعه نبوده بلکه نیاز امروز و فردای جامعه است، افزود: بنابراین بحث از غدیر هرگز غبار کهنگی بر دامنش نمی نشیند.

 

وی با بیان اینکه تا اسلام زنده است غدیر نیز زنده است، خاطرنشان کرد: اصولا حیات واقعی اسلام وابسته به پیام آسمانی غدیر است.

 

به گفته امام جمعه جهرم، اسلام بدون غدیر به فرموده خداوند،کامل نیست؛ کافران و دشمنان اسلام را نا امید نمی سازد و در یک کلام تن در دادن به «سکولاریسم» همان سعار و فرهنگ دشمنان دین است.

 

وی با اشاره به اینکه همه مفسران شیعه و برخی از مفسران اهل سنت آیه 67سوره مبارکه «مائده» را درباره غدیر می دانند، عنوان کرد: در این آیه خداوند به پیامبرش با عنوان «یا ایها الرسول» خطار کرده است؛ از آنجا که در سخنان خداوند حکیم، خطاب و عنوان با محتوا تناسب دارد می بایست رسالت، ماموریت و وظیفه مهمی متوجه پیامبر (ص) شده باشد.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: خداوند متعال با این خطاب به پیامبر (ص) و همه مسلمانان می فهماند که پیام غدیر خواست خداوند است و پیامبر (ص) نقشی جز انجام رسالت ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند در این آیه به پیامبرش می فرماید «تو باید رسالت خویش را تبلیغ کنی»، اضافه کرد: بنابراین ابلاغ کافی نیست زیرا که تبلیغ با ابلاغ متفاوت است؛ تبلیغ رساندن قطعی، رسمی و بدون ابهام بوده اما محتوای پیام غدیر باید امر مهم خطیری باشد.

 

امام جمعه جهرم اظهارکرد: ماموریت پیامبر (ص) در روز غدیر به قدری مهم است که اگر تبلیغ آن را فرو گذارد گویا رسول و فرستاده خداوند نبوده است؛ زحمات 23 ساله اش هدر می رود و رسالتش نافص بلکه معدوم می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پیام غدیر تکیه گاه دین است، گفت: محتوای پیام و رسالت به گونه ای بود که پیامبر (ص) از بیان آن هراس داشن و نسبت به بازتاب آن از جانب مسلمانان نگران بود.

 

حجت الاسلام مدبر عنوان کرد: محتوای پیام غدیر مربوط به توحید، نبوت، معاد، فروع دین و مسائل فردی و عبادی نبود چرا که اینها در طول مدت رسالت، بارها به شیوه های مختلف و با بیانات متنوع تبلیغ شده و هیچ بازتاب نگران کننده ای از جانب مسلمانان برای آن حضرت نداشت.

 

کد خبر 1079095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha