اهتزاز پرچم« من كنت مولاه فهذا علي مولاه» برفراز آستان مطهر علوی + عکس

دبیرخانه آستان مطهر علوی از اهتزار پرچم «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» به مناسبت نزدیک شدن به عید غدیر خم بر بارگاه حرم امام علی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، دبیرخانه آستان مطهر علوی اعلام کرد: پرچم «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» به عنوان بخشی از سنت سالانه و در یک مراسم ویژه به مناسبت نزدیک شدن به عید غدیرخم؛ عیدالله اکبر بر فراز بارگاه امام علی(ع) به اهنزاز درآمد.

 

برافراشتن پرچم من کنت مولاه فهذا علی مولاه با حضور استاد «رضوان صاحب رضا» معاون دبیرکل  و اعضای شورای اداری این آستان و پس از فرائت قرآن توسط «سید هانی موسوی» قاری عراقی امروز(دوشنبه چهارم مرداد 1400) انجام شد.

 

در مراسم برافراشتن پرچم خادمان این استان نیز حضور داشتند. این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های مرجعیت عالی شیعیان و ستاد بحران عراق به منظور جلوگیری از شیوع کرونا برگزار شد.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) روز 18 ذی الحجه سال 10 هجری پس از ادای مناسک حج هنگام ترک مکه مکرمه در منطقه غدیر خم، امام علی(علیه السلام) را به عنوان ولی و وصی پس از خود انتخاب کرد  و سه بار این جمله «هرکس من مولای اویم، علی مولای اوست» را تکرار کرد  و خطاب به مردم حاضر فرمود که حاضران این پیام را به غایبان برسانند. به همین دلیل این روز ، روز عید «غدیر خم» نامیده شد.

کد خبر 1079115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha