شورای پنجم تلاش کرد به شعارها و وعده های خود عمل کند

موحدی زاده گفت:۴ سال قبل شورای پنجم روی کار آمد و مدیریت دومین کلانشهر کشور در اختیار متخصصین و گروهی قرار گرفت که به لیست امید مشهور شد، در این چهار سال تلاش بسیاری داشتیم به شعارها و وعده های خود در زمان انتخابات جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمید رضا موحدی زاده» امروز(۴ مرداد ) در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای شهر ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت گفت: ۴ سال قبل و در چنین ایامی با رای گسترده مردم و مشارکت بیش از ۶۰ درصدی، شورای پنجم روی کار آمد و مدیریت دومین کلانشهر کشور در اختیار متخصصین و گروهی قرار گرفت که به لیست امید مشهور شد، در این چهار سال تلاش بسیاری داشتیم به شعارها و وعده های خود در زمان انتخابات جامه عمل بپوشانیم.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود:در طی چندین نوبت نظرسنجی های علمی و کارشناسی که توسط دانشگاه فردوسی مشهد و در بین جامعه آماری قابل توجهی از شهروندان انجام شد رضایت کارشناسان و نخبگان شهر از عملکرد مدیریت شهری پنجم مناسب بود اما نظرسنجی از شهروندان عادی نشان از آن داشت که ما در اطلاع ‌سانی از عملکرد و فعالیت خود به خوبی عمل نکردیم و رضایت شهروندان از سطح رضایت نخبگان شهر کمتر بود.

 

وی با بیان اینکه ما قبل از انتخابات با برنامه به عرصه رقابت آمدیم و با شناخت مشکلات و چالش‌های مدیریت شهری در همه بخش های تحت حیطه و وظیفه شهرداری به بیان راهکارهای پیشنهادی پرداخته بودیم، اظهارکرد:این مطالعات در همان ماه های اول با کار کارشناسی و مطالعات دقیق تبدیل به یک برنامه عملیاتی(۱۳۹۷-۱۴۰۰) چهار ساله شده و همین برنامه تبدیل به مسیر راه در شهرداری مشهد شد.

 

موحدی زاده ادامه داد: در این برنامه همه سرانه‌ها و شاخص‌ها در همه زمینه‌های مدیریت شهری به وضوح بیان شده و مشخص است که ما شهر را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم و هدف ما برای مدیریت شهری در طول این چهار سال گذشته چه بوده است.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: یکی از اهداف مهم برنامه عملیاتی ما تقویت حوزه گفتمان شهری بود که رای بالای مردم نشان از آن داشت که این نیاز به درستی سنجش شده و غالب رای دهندگان با درک این نیاز به ما رای دادند. همچنین شعار شهر امید و زندگی نیز با استنباط این وضعیت که شهر مشهد از نظر امید به زندگی در شرایط مطلوبی قرار ندارد در انتخابات ۱۳۹۶ مطرح شد و شهروندان به ویژه جوانان جواب این شعار و برنامه را با رای قاطع خود دادند.

 

وی تصریح کرد: ما مشهد را شهر فرصت ها که می‌تواند برای همه سود آفرین باشد لقب دادیم تا همه انگیزه تلاش و فعالیت بیشتر داشته باشند. از طرفی هویت شهر را به طور منشوری تعریف کردیم و با تاکید بر اینکه فلسفه اساسی شهر مشهد وجود بارگاه امام رضا علیه السلام به عنوان یک نقطه کانونی است که کسی در آن مناقشه و تردیدی ندارد اما در اضلاع آن موضوعات فرهنگی و هنری، ادبیات و تاریخ، تفریح و گردشگری نیز جای داشت. هرچند گاهی از جانب برخی متهم به آن شدیم که به دنبال هویت زدایی مذهبی از مشهد و تبدیل آن به شهر گردشگری هستیم.

 

موحدی زاده ادامه داد: امروز و پس از چهار سال خدمت به شهر تنها در یک نمونه عملکرد و با همت و مدیریت کمیسیون ویژه توس، با ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و فضای فرهنگی و تاریخی شهر توس به شرایط بسیار مناسبی تبدیل شده و می توانیم با افتخار در این فضا از اهل ادبیات و فرهنگ دوستان و گردشگران ایرانی و خارجی پذیرایی کنیم.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد در حوزه اقتصادی نیز به ابتکار و تلاش بی وقفه کمیسیون اقتصادی و در راس آن آقایان نوروزی و ودیعی شرایط سرمایه‌گذاری در مشهد بهبود یافت و با رفع مشکلات و گره‌های پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری پس زمینه برای حضور سرمایه گذاران و رونق اقتصادی شهر و تامین معیشت شهروندان مهیا شد.

 

وی افزود: به هر حال از ارکان موفقیت ما در ۴ سال گذشته وجود همین برنامه بود و الگویی که می دانستیم شهر هر ساله باید در چه شاخص هایی و چند درصد پیشرفت داشته باشد. تامین و تجهیز منابع مالی، استفاده از فرصت‌های اقتصادی، قوانین بودجه ای و کشوری مواردی از این دست در برنامه ها پیش بینی شده بود و با ابتکار عمل و مدیریت به جا و منطقی مدیران شهرداری و شورا این برنامه ها گام به گام عملیاتی شد.

 

موحدی زاده گفت: با همین روش و طی دو سال اول فعالیت توانستیم چند هزار میلیارد تومان از بدهی‌های معوق شهرداری را تسویه کرده و در طی ۴ سال فعالیت شورای پنجم بیشترین رقم تامین مالی در تاریخ مدیریت شهری مشهد را برای این شهر و مردمش به ارمغان آوردیم.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: امروز همه مدیران و کارشناسان و صاحب نظران بر این واقعیت اذعان دارند که تنها راه مقابله با شیوع بیماری و ریشه کن کردن آن در جامعه واکسیناسیون سراسری است، در باب واکسن نیز به نظر می‌رسد از هر کجای جهان با هر اسم و عنوانی که تهیه شود تفاوتی نمی‌کند و مهم سرعت در تامین واکسن و واکسیناسیون آحاد جامعه است موضوعی که امروز سرعت بسیار پایین آن جامعه را با تهدید های فراوانی مواجه ساخته است.

 

وی افزود: کتمان پذیر نیست که در عملکرد خود نقاط ضعفی نیز داشته‌ایم و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که در عملکرد خود صد در صد موفق است، به هر حال ما با جامعه‌ای متنوع از نظر فکری و عقیدتی فرهنگی سلیقه ای مواجهیم که دارای خواسته های متنوع هستند و هر گونه رفتار کنیم با وجود آن که رضایت گروه‌های تامین شود حتماً گروه‌هایی نیز نا راضی خواهند بود.

 

موحدی زاده بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما در سالهای پیش رو بررسی نقاط ضعف کاری خود و انجام کار کارشناسی برای رسیدن به دلایل اصولی و منطقی و تلاش برای برطرف کردن آنها خواهد بود همچنین اگر همچنان به این اصل معتقد باشیم که پایگاه اصلی نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و عدم مشارکت آنها در انتخابات معیار خوبی برای سنجش امید و اعتماد ایشان به نظام و آینده کشور است.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد اظهارکرد: با توجه به عدم مشارکت قریب به دو سوم شهروندان در کلانشهرهای کشور در انتخابات گذشته و آمار بی سابقه آرای باطله، نباید از کنار این مشکل بی تفاوت عبور کرده و این آمار بالای مردم را به حال خود در ناامیدی رها کنیم، بی اعتنایی به این وضعیت سبب اتفاقات هولناک تری در آینده خواهد شد.

کد خبر 1079128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha