آیین رونمایی از ۲ مجموعه شعر در گیلان برگزار می شود

۲مجموعه شعر «صد و هفتاد و پنج ماهی» اثر علی پورحسن و «لب های مخملی» سروده اسماعیل محمدپور شنبه نهم مرداد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیین رونمایی از ۲مجموعه شعر «صد و هفتاد و پنج ماهی» اثر علی پورحسن و «لب های مخملی» سروده اسماعیل محمدپور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه برگزار می شود.

 


در آیین رونمایی این دو اثر که ساعت ۱۱صبح روز شنبه (۹مرداد) انجام می شود فیروز فاضلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و عضو هییت علمی دانشگاه گیلان حضور خواهد داشت.

 

علی پورحسن آستانه متولد ۱۳۴۸ آستانه اشرفیه و صاحب مجموعه شعرهای «اندوه عمیق روشن ماه»، « عاشقانه های یک ربات»، «گزیده ادبیات معاصر» و ... است. وی که دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی است تاکنون تهیه‌کنندگی، اجرا و کارشناس برنامه‌های ادبی و معارف صدا و سیما، مسوول جشنواره شعر و قصه‌ ارشاد، عضویت در شورای شعر صدا و سیما، عضویت در شورای انجمن قصه و داوری جشنواره‌های شعر، قصه و سرود استان گیلان را نیز  برعهده داشته است.

 

اسماعیل محمدپور ۲۵ شهریور ۱۳۵۸ در لاهیجان چشم به جهان گشود. وی مهندس منابع طبیعی و کارشناس‌ارشد رشتۀ زبان و ادبیات فارسی است. محمدپور سرایش شعر را از سال ۷۳ آغاز کرد. تحقیق و پژوهش در حوزۀ ادبیات فارسی از علایق اوست و تاکنون از او ده‌ها مقاله و نقد ادبی منتشر شده است. وی برگزیدۀ جشنوارۀ شعر انقلاب و کتاب سال دفاع مقدس است.

 

«شبیه اسماعیل» و «این شعرها ادامه باران است» از مجموعه شعرهای اوست و آثاری چون «از صورت مجاز تا حقیقت معنا در نقد شعر» و «خوانش گزاره‌های گیلکی» از پژوهش‌هایش محسوب می‌شود.

کد خبر 1079148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha