ترویج نماز جمعه از افتتاح مهد آدینه تا برپایی موکب ابناء الخمینی(ره)/یادواره شهدای ستاد نمازجمعه ساری برگزار می شود

تبریزی از افتتاح مهد آدینه در روز جمعه ۸مرداد ماه جاری با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری خبر داد و گفت: این مهد کودک درروزهای جمعه پذیرای کودکان است که والدین آن ها در نماز جمعه شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «میثم تبریزی» عصر امروز(4مرداد) در نشست خبری ویژه گرامیداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه به فرمان امام خمینی(ره) و به امامت مرحوم آیت الله «سیدمحمود طالقانی» در 5مرداد سال 1358با بیان اینکه نمازجمعه آغازگر یک تحول عظیم در عرصه عبادی و سیاسی در کشور است، اظهار کرد: بهترین و زیباترین اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب از این نهاد رقم خورده است.

 

مسئول ستاد نمازجمعه مرکز مازندران با تاکید براینکه مردم با حضور پرشور در صفوف این نماز سیاسی عبادی به درستی تصویر کردند که  پشتیبان انقلاب هستند، گفت: روز ۵مرداد سالروز ولادت مولود انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه یکی از نهادهای مقدسی که به دستور امام راحل تاسیس شد نماز جمعه است، افزود: تکریم سالروز اولین اقامه نمازجمعه به فرمان حضرت امام وظیفه همگانی است.

 

تبریزی به شیوع کرونا و همکاری و درایت امامان جمعه برای تعطیلی نمازجمعه جهت حفظ سلامت نمازگزاران اشاره کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با وجود تهدیدات دشمنان انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی تا قبل از ورود این بیماری ناخوانده هرگز نمازجمعه تعطیل نشده بود و در چهل سال اخیر شاهد افزایش شور و شعف و ایمان مردم نسبت به حضور در نمازجمعه بودیم.

 

وی با بیان اینکه حدود یک سال برای حفظ سلامت مردم نمازگزار نمازجمعه با تمام اهمیت این نهاد انقلابی تعطیل بوده، اظهار کرد: با توجه به کارنامه خوب ستادهای نمازجمعه در ایام کرونا و با همراهی ستاد ملی و استانی مقابله باکرونا نمازجمعه در هفته های اخیر با رعایت پروتکل های بهداشتی و تعداد محدود نمازگزار در مرکز استان به امامت حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری اقامه می شود.

 

تبریزی گفت: با وجود همه تدبیری که شد نماز جمعه را با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری داشته باشیم و به لطف خداوند متعال  نماز جمعه اقامه می شود ولی از نظر کمی و کیفی به خاطر کرونا جمعیت مردم کم است و باید از طریق اصحاب رسانه این فضا که خون هزاران شهید برای حفظ این سنگر نثار شد تا نمازجمعه بماند ضعیف نشود ترویج شود.

 

وی از مسجد و نمازجمعه به عنوان سنگر های انقلاب یادکرد و خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد:خبرنگاران کمک کنند تا این سنگر انقلاب خالی نشود .

 

تبریزی با بیان اینکه نماز جمعه حج فقرا است، افزود:  نمازجمعه یک نماز اجتماعی، سیاسی و عبادی  و یک جریان برای جریان سازی و گفتمان سازی انقلاب اسلامی است.

 

وی خاطرنشان شد: نمازجمعه به فرموده مقام معظم رهبری قلب فرهنگی شهر است.

 

تبریزی به ویژگی اخلاقی امام جمعه ساری برای استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان جهت اجرای فعالیت های ستاد نمازجمعه مرکز استان اشاره و اظهار کرد: نگاه جوانگرایی در ستاد نمازجمعه مرکز مازندران، ساری و جاری است.

 

وی بیان کرد: البته ستاد نمازجمعه ساری در این ایام محدودیت های کرونایی برای خاموش نشدن چراغ مصلی فعالیت های جانبی فرهنگی اجتماعی انجام داده، یادآورشد:خواهران ستاد نمازجمعه ساری با چرخ های خیاطی خانگی خود این مصلی را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کردند و روزانه ۵۰۰تا۶۰۰ماسک آماده می کردند.

 

تبریزی با بیان اینکه در ایام محرم سال گذشته بالغ بر۱۰هزار ماسک، ماده ضدعفونی کننده و دستکش بین هیئت ها توزیع کردیم، گفت: همچنین برگزاری رزمایش کمک های مومنانه را داشتیم ۷مرحله رزمایش داشتیم، که در هر مرحله با همراهی گروه های جهادی نزدیک ۲هزار بسته توزیع شده است.

 

وی از تهیه و توزیع ۴هزار بسته بهداشتی بین مدافعان سلامت با هدف قدردانی از تلاش شبانه روزی این قشر در خط مقدم مقابله با کرونا خبر داد و اذعان کرد: معتقدیم مصلی نمازجمعه ساری به همه جامعه متعلق است. و ترویج و تبلیغ نمازجمعه برای حضور پرشور مردم مورد انتظار است.

 

تبریزی از برپایی موکب ابناء الخمینی(ره) در مقابل مصلی امام خمینی(ره) ساری در مناسبت های ملی و مذهبی خبر داد و گفت: تلاش داریم برای گرامیداشت عید سعید غدیر این موکب به همراه جشن و سرور مقابل مصلی برپا شود.

 

وی از اجرای مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان با همکاری آبشار عاطفه ها در ایام تعطیلی نمازجمعه به جهت شیوع کرونا خبر داد و یاد آورشد: جشن تکلیف دانش آموزان و جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر نیز با شکوه خاصی در این مصلی برگزار شد.

 

تبریزی از برگزاری اولین همایش ائمه جماعات مساجد استان با هدف تقویت نمازجمعه در ایام سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور خبر داد و خاطرنشان شد: ارتباط بین مسجد و نمازجمعه باید تقویت شود تا نمازجمعه باشکوه داشته باشیم .

 

وی از برنامه ریزی برای برگزاری اولین یادواره شهدای خادم و انتظامات نمازجمعه ساری خبر داد و گفت: فضاسازی شهر، دیدار با پیشکسوتان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با خانواده مرحوم آیت الله «نورالله طبرسی» امام جمعه فقید ساری و حجت الاسلام والمسلمین«تائبی» امام جمعه موقت فقید ساری، برگزاری همایش تجلیل از یاوران مصلی، برپایی نمایشگاه فعالیت های ستاد نمازجمعه، عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری مسابقه خاطره نویسی و نقاشی کودکان و کمک به نیازمندان در قالب ساخت مسکن محرومین نیز از دیگر برنامه های گرامیداشت این ایام است.

 

تبریزی از افتتاح مهد آدینه در روز جمعه ۸مرداد خبر داد و افزود: این مهد کودک درروزهای جمعه  پذیرای کودکان است که والدین آن ها در نماز جمعه شرکت می کنند.

 

وی به فعالیت پایگاه بسیج و سه گروه جهادی در ستاد نمازجمعه ساری اشاره کرد و گفت: برپایی میز خدمت را با حضور مسئولین جهت رفع مشکلات مردم خواهیم داشت.

 

تبریزی به فعالیت در حوزه تولید و توزیع پوشاک اسلامی همانند دوخت رایگان چادر به همت خواهران انتظامات نمازجمعه ساری اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم با هدف ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی زمینه ایجاد بازار محلی در زمان اقامه نمازجمعه فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد فضای ورزشی برای بانوان و برادران را پیگیر هستیم، گفت: همچنین اقامه نماز جماعت را در ایام هفته خواهیم داشت. سه شنبه های توسل را خواهیم داشت.

 

کد خبر 1079208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha