دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای استحکام بخشی به اعتقادات مردم است 

شقیقه شفیعی گفت: ترویج فرهنگ ولایت فرصتی برای بازگویی حقیقت دین و نقش امامت در ساختار دینی است و این دهه بهترین فرصت برای استحکام بخشی به اعتقادات مردم است.

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با ارزشمند خواندن دهه امامت و ولایت، گفت: به فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت گفته شده و این دهه زمانی ارزشمند برای مسلمانان مخصوصا شیعیان محسوب می شود زیرا عید سعید قربان زمانی است که انسان به قربانی کردن امیال و خواسته های نفسانی خود می پردازد و بدین ترتیب به جایگاه حقیقی انسانیت دست می یابد.


مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت افزود: غدیر زمانی است که پیامبر اکرم (ص) به خواست خداوند حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین و ولی مسلمین انتخاب کردند و این انتخاب برای استحکام پایه های دین مبین اسلام بسیار مهم و مورد تاکید فراوان آن حضرت بوده است.


وی بیان کرد: انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان ولی برای مسلمانان به معنای سرپرستی است که مسلمانان را در هر شرایطی راهنمایی می کند، آنچه مسلم است خداوند آن حضرت را به عنوان جانشین حضرت محمد (ص) قرار داده است.


شفیعی ابراز کرد: در آیه ۳ سوره مائده صریحا بر موضوع ولایت به عنوان یک اصل مهم و کلیدی تاکید شده است و دین مبین اسلام با معرفی امام علی (ع) به تکامل رسید و این نشان از اهمیت این رویداد بزرگ دینی و تاریخی دارد و نکته مهم این است که دین بدون ولایت تکامل نمی یابد و جایگاه فرهنگ ولایت در جامعه امروز موضوعی مهم است.


رئیس جمعیت زنان فرهیخته اظهار کرد: ترویج فرهنگ ولایت فرصتی برای بازگویی حقیقت دین و نقش امامت در ساختار دینی است و این دهه بهترین فرصت برای استحکام بخشی به اعتقادات مردم است.


وی تاکید کرد: جامعه در دهه امامت و ولایت با اسلام راستین و ابعاد وجودی معصومین (ع) و نیز نقش ولایت بر جامعه اسلامی آشنا تر می شود و این دهه بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است و ساختار های اصلی دین مبین اسلام بار دیگر یادآوری می شود و نقش اهل بیت (ع) در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو می شود.


شفیعی با اشاره به ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت کمیته امور بانوان فرمانداری جیرفت و جمعیت زنان فرهیخته، عنوان کرد: یکی از برنامه های این دهه، اجرای پویش پیمان مهر علوی به نیابت از امام مهربانی است که از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد و در راستای این پویش هر خانواده ای می تواند با پخت یک پیمانه غذای بیشتر نیازمندی را مهمان کند.


مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت ادامه داد: طرح اطعام غدیر یکی دیگر از این ویژه برنامه ها است که هم زمان با عید غدیر به منظور تهیه و توزیع غذای نذری در بین خانواده های نیازمند اجرا می شود.


وی بیان کرد: همچنین قرار است در راستای اجرای طرح کمک مومنانه تعداد ۷۲ سبد معیشتی، توزیع بسته های بهداشتی و همچنین بسته های شیرینی با حفظ کرامت انسانی نیازمندان درب منازل آنها تحویل شود.


شفیعی افزود: قصد داریم در این عید فرخنده با هدیه دادن اسباب بازی به کودکان، شادی را در روز عید بزرگ اسلام ترویج دهیم.


رئیس جمعیت زنان فرهیخته ابراز کرد: با توجه به تقارن هفته نماز جمعه با دهه امامت و ولایت قرار است جمعی از بانوان و اعضای ستاد نماز جمعه خواهران با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان جیرفت دیدار کنند.


وی اظهار کرد: تجلیل از خواهران عضو ستاد نماز جمعه جیرفت، برپایی جشن ولایت همراه با برنامه های متنوع و اجرای مسابقه در فضای مجازی یکی دیگر از ویژه برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت است.


شفیعی اضافه کرد: از سایر ویژه برنامه های در نظر گرفته شده در عید غدیر بیعت با شهدا و حمل پرچم متبرک به نام حضرت علی (ع) تا مزار شهدای گمنام و دیدار با خانواده های شهداء است.


مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت در خاتمه عنوان کرد: اعیاد قربان و غدیر و همچنین  دهه امامت و ولایت را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج) و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و کلیه مردم متدین، فهیم و ولایتمدار شهرستان جیرفت تبریک عرض کرده و از خداوند سبحان تداوم عزت و رستگاری همگان را مسئلت دارم.

کد خبر 1079212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha