ارسال ۴۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر ترکی غدیر در تبریز

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر گفت: ۴۸۰ اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

«مرتضی طوسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: نخستین جشنواره بین المللی شعر ترکی غدیر از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری بنیاد بین المللی غدیر، شهرداری تبریز و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار و آیین اختتامیه آن نیز پنجم مرداد سال جاری در مسجد کبود تبریز اجرا می شود.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر با بیان این‌که ۴۸۰ اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: از این تعداد آثار، ۲۹۰ اثر از شاعران داخلی و ۱۹۰ اثر از شعرای کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، عراق، روسیه، سوریه، آلمان و سایر کشورها است.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه این کنگره با حضور جمعی از شاعران برجسته ترک زبان داخلی و هفت کشور خارجی در محل مسجد کبود تبریز نماد پایتخت تشیع جهان اسلام برگزار خواهد شد.

طوسی افزود: در آئین اختتامیه نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان، عراق، آلمان، یمن، ترکیه و ایران به خوانش شعر خواهند پرداخت.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر گفت: برنامه «عصر شعر غدیر» ساعت ۱۶ روز سه شنبه قبل از آیین اختتامیه با حضور شاعران داخلی و بین‌المللی در محل مقبره الشعرای تبریز برگزار می شود .

طوسی ادامه داد: تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع ایران می‌تواند نقشی مهم در ترویج و اشاعه‌ فرهنگ غدیر در میان ترک‌زبانان ایفا کند و امید است نخستین جشنواره بین المللی شعرترکی غدیر در تبریز با حمایت و همبستگی تمامی ارگان‌های فرهنگی و علمی چنان شکوهمند و با عظمت برگزار شود تا بتوان نام این شهر را با غدیر و نام والای امیرالمومنین علی(ع)  عجین کرد.

 

 

کد خبر 1079219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha