بهره برداری از پروژه چهارخطه بادرود-کاشان تا سال آینده

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از بهره برداری پروژه چهارخطه بادرود-کاشان تا سال آینده خبر داد.

مجتبی آراسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم محور بادرود-کاشان گفت: شهرستان کاشان یکی از شهرستان‌های ویژه استان اصفهان بوده که به جهت وجود ترافیک‌های سنگین در محورهای آن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اقدام به اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگی در این شهرستان کرد.  

 

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان افزود: یکی از این پروژه‌ها اجرای باند دوم محور بادرود-کاشان است که در مجموع به طول ۵۲ کیلومتر بوده و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.  

 

آراسته با بیان اینکه بخشی از این محور در شهرستان نطنز و شهربادرودو بخشی دیگر در شهرستان کاشان واقع شده است اذعان داشت: ۱۸ کیلومتر از مسیر در سال ۱۳۹۴ تقریبا با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به اتمام رسید ومورد بهره‌برداری قرار گرفت. مطالعات ادامه مسیر نیز انجام پذیرفت و در سال ۱۳۹۶ برای پروژه مجددا مناقصه برگزار شد که عملیات اجرایی ۲۶ کیلومتر از آن طی فرآیند ۲ قرارداد در همان تاریخ شروع شد.   

 

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه در مرحله تکمیل است عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این میزان از پروژه (۲۶ کیلومتر) حدود ۴۶ میلیارد تومان بوده است و اکنون نیز در مرحله اجرای روکش آسفالت لایه دوم آن قرار دارد.  

 

آراسته در ادامه بیان داشت: فرآیند مناقصه ۸ کیلومتر دیگر محور بادرود-کاشان برگزار شده و این میزان از پروژه نیز دارای پیمانکار منتخب است. 

 
معاون مدیر کل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان با بیان اینکه مبلغ قرارداد منعقد شده با پیمانکار برای این بخش از پروژه حدود ۲۵ میلیارد تومان است اذعان داشت: در حال حاضر اجرای عملیات خاکی و ابنیه فنی آن در دست اقدام قرار دارد و با توجه به روند اجرای پروژه و سرعت قابل قبول آن، پیش‌بینی می‌شود کل محور بادرود-کاشان (۵۲ کیلومتر) در سال ۱۴۰۱ به صورت چهارخطه مورد استفاده هموطنان قرار گیرد.  


آراسته اقدامات ایمن‌سازی این محور را برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بسیار مثمرثمر دانست و عنوان کرد: محور بادرود-کاشان ترافیک عبوری ترانزیت جنوب به مرکز کشور و شمال را اتصال می‌دهد و یکی از محورهای پرترافیک بالاخص در بحث جابه جایی بار و مسافر بوده، لذا ایمن‌سازی آن از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ووزارت متبوع و دغدغه اصلی مسئولین کشوری استانی وشهرستانی است که به سرعت درحال انجام است ./

کد خبر 1079239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha