جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود

محمدبیگی گفت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ مطالعه برگزار می شود.

«فاطمه محمدبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: همزمان با ایام ولادت با سعادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود که در این دوره از جشنواره 6 عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی (عج) معرفی شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، معرفی کتاب های فاخر در حوزه فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهار گزینه ای و داستانک نویسی، رشته هایی جدید شعر سرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی را هم برگزار می کند و همچنین برای مشارکت بیشتر ناشران 2 بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و مروجان فرهنگ رضوی را هم در دستور کار دارد.

 

محمدبیگی با اشاره به 6 عنوان کتاب جشنواره رضوی توضیح داد: در این دوره از جشنواره کتاب هایی در سه رده سنی معرفی شده است که در رده کودک کتاب های «زندگی امام رضا (ع)» و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(ع)»، در رده نوجوان «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا (ع) و زیارت ایشان» و «ده قصه از امام زمان(عج)» و در رده بزرگسال «چشمه های بهشت: گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» و «پرسش و پاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» معرفی شده است.

 

وی اعلام کرد: کودکان شرکت کننده در این جشنواره می توانند به ازای هر 2 کتاب در 2 رشته نقاشی و پویش کتابخوان شرکت کنند و نوجوانان هم می توانند در 6 رشته نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهار گزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمان (عج) و قصه گویی به ازای 2 کتاب معرفی شده شرکت کنند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین تأکید کرد: بزرگسالان شرکت کننده در این جشنواره هم می توانند در رشته های پویش کتابخوان، چهار گزینه ای، شعرسرایی، داستان کوتاه، تولید آثار هنری و قصه گویی شرکت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در 2 بخش فردی و خانوادگی هم برگزار می شود که علاقمندان می توانند از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در این بخش جشنواره شرکت داشته باشند که البته علاقمندان می توانند تنها در یکی از قالب های فردی یا خانوادگی شرکت کنند. 

 

محمدبیگی گفت: علاقمندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا اول آبان ماه فرصت دارند تا نسبت به ارسال اثر به این جشنواره اقدام کنند که برگزیدگان این جشنواره در 2 سطح شهرستانی و ملی معرفی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی یادآور شد: علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس www.samakpl.ir و با کسب اطلاعات بیشتر در این جشنواره شرکت کنند.

 

کد خبر 1079261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha