نماز جمعه قدرت اسلام را نشان می دهد

آیت الله نورمفیدی گفت: نماز جمعه یک رژه جهانی و نشان دهنده قدرت اسلام است و از این نظر حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» صبح امروز (سه شنبه 5 مرداد) در گفتگو ویدئویی در خصوص اهمیت نماز جمعه و سالروز نخستین اقامه نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نماز جمعه از فرایض بسیار با اهمیت محسوب می شود، در نماز جمعه خطیب موظف است که معارف دینی و مسائل اسلامی را از قرآن، نهج البلاغه و غیره بیان کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان ادامه داد: خطیب آن چیزی که به مصلحت امت اسلامی است را عنوان می کند و آن چیزی که به امت اسلامی نیز ضرر می رساند بیان می کند تا مردم از آن آگاه شوند.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: علت اینکه در میان شیعیان نماز جمعه پیش از انقلاب اسلامی برگزار نمی شد این بود که از شرایط مهم برگزاری نماز جمعه وجود امام عادل بود و به دلیل آنکه حکومت جور و ظلم بر کشور حاکم بود نماز جمعه برگزار نمی شد.

 

وی افزود: نماز جمعه یک رژه جهانی و نشان دهنده قدرت اسلام است و از این نظر نیز حائز اهمیت است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در کشور ما انقلاب با عظمتی که امام خمینی (رحمه الله علیه) تشکیل دادند یک پشتیبانی دائمی می خواهد و نماز جمعه یکی از کانون های پشتیبانی از انقلاب اسلامی است.

 

آیت الله نورمفیدی ابراز داشت: دشمنان انقلاب اسلامی از عدم برگزاری نماز جمعه خوشحال می شوند و لذا بر مومنان و انقلابیون لازم است که همواره این پشتیبانی را برای انقلاب با حضور در نماز جمعه نشان دهند.

 

کد خبر 1079305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha