انتقال پیام غدیر رسالتی از دیروز تا فردا

انتقال پیام و مفهوم واقعه غدیر رسالتی همگانی که از آن روز آغاز شده و تا فرداها نیز ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: غدیرخم، فراتر از یک روز و واقعه است چرا که سرنوشت انسان و تشیع به آن وابسته و تداوم رسالت نبوی بود که مظهر سعادت دنیا و آخرت انسان به واسطه نعمت ولایت است.

 

غدیر روز تکمیل دین و ولایت علوی است که انتقال پیام این واقعه بزرگ از آن روز بر عهده شیعیان قرار گرفت و تا روز قیامت ادامه دارد.

 

بی توجهی و فراموشی این واقعه بزرگ موجب بروز حوادثی مثل کربلا و مخالفت با امر ولایت شد و باید مراقب باشیم در عصر و زمان حاضر نیز چنین اتفاقی به دلیل فراموشی و بی توجهی به واقعه غدیر این اتفاق رخ ندهد.

 

انتقال پیام و مفهوم واقعه غدیر رسالتی همگانی که از آن روز آغاز شده و تا فرداها نیز ادامه خواهد داشت و این ماموریت مهم را نمی توان بر عهده دیگران گذاشت بلکه یک مسئولیت همگانی و متوجه همه شیعیان است.

 

تکریم و بزرگداشت این مناسبت از اهمیت خاصی برخوردار بوده و این مناسبت فرصتی برای انتقال مفاهیم و شبه افکنی در برابر توطئه دشمنان است که پیش بینی های لازم از سوی متولیان امر صورت گرفته است.

 

بر اساس توصیه پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیرخم پدران به فرزندان خود این پیام را منتقل کنند که نتیجه آن نقش خانواده ها را پر رنگ می کند و البته مسئولان رسانه ها، نهادهای فرهنگی و متولیان حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در این خصوص نقش موثر و کارآمدی دارند.

 

حرکت خیرین در اجرای این سیاست و برنامه مهم نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید بیشتر به آن توجه شود و سل عظیم مشارکت در گرامیداشت و مناسبت های ماه محرم نیز باید در جریان غدیر نیز ایجاد شود.

 

*سرمایه گذاری بیشتر برای غدیر

 

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه فرهنگ غدیر نیازمند عمومی شدن است، گفت: سرمایه گذاری  برای غدیر به همت بیشتری نیاز دارد

 

حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» افزود: تلاش های گسترده ای از سال ها و دوره های  پیش برای گسترش این فرهنگ صورت گرفته اما تا نقطع مطلوب و انجام رسالت واقعی باز هم نیاز به تلاش است.

 

وی ادامه داد: متولیان امر برای پاسداشت غدیر تدابیر و برنامه ریزی متنوع و با بهره گیری از ظرفیت های روز جامعه داشته باشند.

 

*نعمت بزرگ ولایت و ضرورت قدرشناسی

 

امام جمعه موقت تیران با اشاره به اهمیت ولایت در دین اسلام اظهارداشت: این یک واقعیت و ضرورت است که خداوند نیز در قرآن بر آن تاکید کرده و منحرفین از این میان دچار آسیب و مشکل شده اند.

 

حجت الاسلام سید «کریم امامی« افزود: اهمیت و ضرورت مهم غدیر برای سعادت انسان به دلیل تمسک به قرآن و اهل البیت(ع) مورد توجه بوده و ضرورت بهره گیری از آن تاکید می شود.

 

وی ادامه داد: این وظیفه مهم از روز عید غدیر بر عهده تمام حاضرین و غایبین گذاشته شد تا پیام مهم این واقعه را منتقل کنند اما برخی ظلم کردند و برای دنیا طلبی این موضوع را دچار آسیب و خسارت هایی را برای جامعه به وجود آوردند.

 

*بهره گیری از دریای عظیم معرفت غدیر

 

امام جمعه آران و بیدگل گفت: معارف وگنجیه عظیمی از معارف غدیر در اختیار شیعیان قرار گرفته و علمای بزرگ آن ها را جمع آوری و تدوین کرده اند و بهره گیری از این دریای عظیم برای خودسازی و افزای شدانش عمومی ضرورت دارد.

 

حجت‌الاسلام «ابوالفضل سلیمانی» افزود: امامت بنا به آیات قرآن در تداوم رسالت است و این موضوع اهمیت را برای نسل جوان روشن و مشخص می کند که بر انجام آن به پیامبر اسلام(ص) تاکید می ورزد.

 

وی اضافه کرد: علمای بزرگ احیا گر این فرهنگ علوی بوده اند و کارهای بزرگی مثل علامه امینی انجام داده اند و در جامعه اسلامی ما نیز حکومت علوی و نوع مدل مدیریت علوی در بین مسئولان نهادینه شود.

 

*تولیدات فاخر و ارزشمند برای غدیر

 

گذر زمان و توانایی بشر برای تولید محتوای مکتوب و امروز به صورت دیجیتال بستر مناسب و ارمغانی جدی برای انجام فعالیت های جدید و نو در راستای انقال فرهنگ غدیر است.

 

این رسالت مهم باید متناسب با ظرفیت و توان جدی جامعه توسعه و گسترش یابد و به همین دلیل به روز بودن و خلاقیت در این امر اهمیت و جایگاه خاصی دارد.

برگزاری جشنواره ها و فعالیت های رقابتی در حوزه غدیر و فرهنگ ناب آن اهمیت داشته و فضای مجازی در دست توسعه فرهنگ علوی و پاسخ به شبهات این حوزه باشد.

کد خبر 1079327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha