واکسیناسیون فرهنگیان از عید غدیر

حاجی میرزایی با بیان اینکه واکسیناسیون معلمان یکی از راه‌های کاستن از نگرانی خانواده‌هاست تصریح کرد: واکسیانسیون فرهنگیان از روز عید غدیر خم به صورت سراسری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی» در اجلاس مدیران آموزش و پرورش که به صورت مجازی از شبکه شاد پخش شد گفت: معتقدم یکی از فلسفه هایی که ما در شبانه روز موظف به 5 بار رو به قبله ایستادن برای نماز خواندن هستیم، این است که هواسمان باشد در نهایت کجا می خواهیم برویم. باید مدیران آموزش و پرورش هم  روزی 5 بار از خود بپرسند که چقدر این مسیری که می روند به اهداف نزدیک است.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: وقتی سند بنیادین را نگاه می کنیم می گوید انسان ها برای زندگی شرافتمندانه، عزتمندانه و استقلال به چه دانش هایی نیاز دارند که ما باید به آن ها بدهیم.

 

وی ادامه داد: باید شاخص ها و رویه هایی داشته باشیم تا متوجه شویم ارزش هایی که نظام تعلیم و تربیت به دنبال آن است محقق شده است یا خیر؟

 

حاجی میرزایی بیان کرد:باید هرروز ماموریت های خود را پایش کنیم ما امانت بزرگی در دست داریم و باید به مقصدبرسانیم. تردیدی به اجرای سند تحویل بنیادین نیست چون مطالبه رهبری و نهادهای قانونی است و ضرروت ماموریتی ما اجرای سند تحول است. آنچه سند تاکید کرده است، ضرورت تحقق ماموریت های سند تحول بنیادین است.

 

حاجی میرزایی گفت:ما ماموریت داریم که انسان های با کیفیتی تربیت کنیم همه آنچه برای زندگی عزت مند، فعال،شرافتمند و با کیفیت داریم باید انجام دهیم.

 

وی با اشاره به هشت هدف مهم سند تحول گفت: باید به تربیت انسانی با ویژگی هایی که سند تعریف کرده است و نقش  نظام تعلیم و تربیت و خانواده در رشد و پیشرفت توجه شود. گسترش عدالت، نظام کارآمد مدیریت منابع انسانی، افزایش اثر بخش همگانی، تحول بر برنامه آموزشی، درسی، مالی و اداری، کارایی نظام و تعلیم و تربیت است که باید این ها را بررسی کنیم که در چه موقعیتی قرار گرفته ایم.

 

وی با بیان اینکه تحول در نظام آموزشی و اجرای سند به شرط تحول برنامه درسی است گفت: باید برنامه درسی از دانش محوری به سمت تربیت برود و گام دوم نیروی انسانی است که باید معلم با کیفیت داشته باشیم این موضوع مهمترین رکن آموزش و پرورش است چون سند تحول با معلم با کیفیت تعریف می شود.

 

وی بیان کرد:در نظام ارزشیابی مجموعه ای که هدف دارد باید موقعیت خود را دائما ارزیابی کند. بدون نظام ارزشیبابی توانمند صحبت کردن از اجرای سند تحول حرف گزافی است.

 

حاجی میرزایی با اشاره به نصیب آموزشی گفت: آموزش حق مردم است. این حق را در معرض همه مردم باید قرار دهیم. چه میزان آموزش ها عادلانه در سراسر کشوربرقرار می شود؟ کیفیت آموزش چقدر نوسان دارد؟ باید درباره آن صحبت کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سلامت جسمی بخشی از سند تحول بنیادین است. باید بتوانیم بگوییم که دانش آموزان امروز سالم تر از دیروز هستند. باید دانش آموزانی از لحاظ روان و ذهن فعالتر و سالمتر داشته باشیم. اگر نتوانیم بگوییم دانش آموزان سالمی داریم، سند را اجرا نکرده ایم.

 

وی تاکید کرد:نظام تعلیم و تربیت از رنج بزرگی برخوردار است، در تمام چهار دهه گذشته قادر نبوده اند این مشکل را حل کنند و تا این مشکل حل نشود، بخش مهمی از سند اجرا نمی شود و تحول اتفاق نمی افتد. ما جزیی از کل هستیم. مشکل این است، نسبت ما  با جریان تحول و پیشرفت قطع است.هر کاری که ما می کنیم ارزش مستقل دارد، ارزش حقیقی موقعی به وجود می آید که پیوندها تعریف شود. برای پیشرفت جامعه هیچ راهی جز تحول در یادگیریی نداریم.

 

حاجی میرزایی بیان کرد:نقطه آغاز تمام تحول نظام یادگیری است که این ارتباط را نتوانسته ایم برقرار کنیم وصنعت می چرخد معدن می چرخد اما همه به شکل مستقل هستند.

 

حاجی میرزایی بااشاره به بازگشایی حضوری مدارس گفت: رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت بازگشایی مدارس است. باید به هر کیفیتی که می‌توانیم به بازگشایی مدارس فکر کنیم. این بازگشایی نیازمند طراحی‌های ویژه است اگر در شروع سال تحصیلی به الزام فاصله‌های اجتماعی تاکید داشته باشیم باز هم بر برگزاری حضوری تاکید داریم اما باید نگرانی‌های جامعه را برطرف و محیط را برای برگزاری آموزش حضوری فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون معلمان یکی از راه‌های کاستن از نگرانی خانواده‌هاست تصریح کرد: واکسیانسیون فرهنگیان از روز عید غدیر خم به صورت سراسری آغاز می‌شود.

 

کد خبر 1079340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha