مسجد جوانان و نوجوانان را در برابر آسیب‌ های اجتماعی واکسینه می کند

اسداللهی گفت: ارتباط نسل جوان با مسجد آن‌ ها را در برابر آسیب‌ های اجتماعی و سایر هجمه‌ ها واکسینه می کند و این امر خانواده را نیز تقویت خواهد کرد چرا که در مسجد برای همه گروه ‌های سنی برنامه‌ های قرآنی، فرهنگی و هنری برگزار می‌ شود.

«علی اسداللهی» در حاشیه افتتاحیه طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در شهرستان بروجن به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: ارتباط دانش آموزان و به ویژه نسل نوجوان و جوان با مسجد آن‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی و سایر هجمه‌ها واکسینه خواهد کرد و این امر خانواده را نیز تقویت خواهد کرد چرا که در مسجد برای همه گروه‌های سنی برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن ادامه داد: از مزایای دیگر این طرح جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و شناسایی استعداد‌های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و دیگر رشته‌ها در مدارس است که جذب و به کارگیری آنان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند بر غنای برنامه‌ها بیافزاید.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه خانواده، تعلیم و تربیت، مسجد و رسانه نقش محوری در این طرح دارند، افزود: به جهت هم پوشانی مدرسه و مسجد و اهداف مشترکی که این دو نهاد مقدس و مهم دارند این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

اسداللهی با اشاره به اینکه پیوند مسجد، مدرسه و خانواده هدف مشترک این طرح است، ادامه داد: مطالبه جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و پرکردن اوقات فراغت آنها با تعامل مدارس در این طرح دنبال می‌شود.

 

وی طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را گامی در جهت پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: با جریان سازی و شبکه سازی و تعامل هرچه بیشتر با خانواده‌ها تلاش می‌کنیم اعضای خانواده‌ها را نیز در این طرح درگیر و همراه کنیم.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن سپس افزود: از رویکردهای ستاد هماهنگی کانون‌ های مساجد کشور برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مساجد و دانش آموزان، اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» است.

 

کد خبر 1079402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha