برگزاری جشن عید غدیر و اطعام علوی در کانون های مساجد قزوین

حجت الاسلام رمضانی از برگزاری جشن عید غدیر و اطعام علوی در کانون های مساجد قزوین به مناسبت عید ولایت و امامت خبر داد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در آستانه عید سعید غدیر خم قرار داریم و به همین مناسبت برنامه های متعددی از سوی کانون های مساجد استان قزوین تدارک دیده شده که از جمله این برنامه ها برگزاری مراسم جشن همراه با سخنرانی و مولودی خوانی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: یکی از برنامه های مهمی که در کانون های مساجد استان اجرا می شود، اطعام علوی است که در شب و روز عید غدیر خم با توزیع غذای گرم در بین خانواده های نیازمند صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد» که این حدیث نشان دهنده اهمیت اطعام در روز غدیر است.

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: البته در کنار برنامه مذکور، توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان اقدام دیگری است که به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم در کانون های مساجد استان اجرایی می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: غدیر خم محور وحدت اسلامی است و باید از این ایام الله بهره برد و در راستای تقویت وحدت در جامعه و انتقال پیام غدیر که همان ولایت پذیری است، قدم برداشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: یکی از برنامه های کانون های مساجد هم در مسیر تبیین واقعه غدیر و انتقال پیام آن است که این کار با اجرای مسابقات فرهنگی نظیر مسابقه خطبه غدیر، مسابقه کتابخوانی و تولید محتوا در فضای مجازی از سوی کانون ها در حال اجرا است.

کد خبر 1079426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha