کاهش دید تا شعاع زیر ۱ کیلومتر در برخی از جاده های جنوب کرمان

مسعود جمیلی گفت: بروز طوفان و پدیده گرد و خاک و شن در محور های مواصلاتی شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب موجب کاهش دید تا شعاع زیر ۱ کیلومتر در برخی نقاط شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مسعود جمیلی» گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و طوفان شن در محورهای شهرستان های جنوبی استان کرمان رانندگانی که قصد تردد به حوزه راه های جنوب کرمان را دارند جوانب احتیاط را رعایت کنند.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: با توجه به اعلام مرکز مدیریت راه ها و حمل و نقل این اداره کل  مبنی بر کاهش شعاع دید در محدوده محورهای ارتباطی شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب گشت های راهداری در این محورها مستقر هستند.


وی بیان کرد: بروز طوفان و پدیده گرد و خاک و شن در محور های مواصلاتی شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب موجب کاهش دید تا شعاع زیر ۱ کیلومتر در برخی نقاط شود.



جمیلی بیان کرد: با توجه به مستعد بودن 210 کیلومتر از جاده های جنوب کرمان برای ورود شن های روان به محورها، دستگاه های گریدر برای عملیات شن روبی در حال آماده باش هستند.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان ابراز کرد: با توجه محتمل بودن افزایش کاهش دید افقی در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محورها ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها از وضعت جوی اطلاع و سپس به سمت مبادی ورودی و خروجی جنوب کرمان عزیمت کنند.


وی با تاکید بر رعایت جوانب شرایط ایمنی توسط رانندگان در این شرایط جوی نامناسب، اظهار کرد: با توجه به احتمال افزایش میزان کاهش دید در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما از سالم بودن چراغ های وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.


جمیلی از احتمال ورود شن به بستر و باند راه در این شرایط خبر داد و افزود: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف نا ایمن در حاشیه جاده و سبقت غیر مجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز کنید.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در خاتمه عنوان کرد: کلیه محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان باز است.

کد خبر 1079502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha