اسلام بدون غدیر مورد رضایت خداوند نیست

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه اسلام بدون غدیر مرضی خداوند نیست، گفت: طبعاً مسلمانان غیر معتقد به غدیر نمی توانند بنده مرضی خداوند باشند.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه پیام غدیر موجب کامل شدن دین شد، گفت: دین اسلام بدون این پیام، ناقص بود بنابراین به حکم آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» اسلام کسی که به این پیام گردن ننهد کامل نیست.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه پیام غدیر تمام شدن نعمت خداوند به مسلمین را سبب شد، افزود: این پیام سبب شد اسلام به عنوان دین مطلوب و مورد پسند و رضایت خداوند شناخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام بدون غدیر مرضی خداوند نیست، عنوان کرد: طبعاً مسلمانان غیر معتقد به غدیر نمی توانند بنده مرضی خداوند باشند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه واقعه غدیر به قدری دارای اهمیت است که موجبات ناامیدی کافران را فراهم کرد، اظهار داشت: آیه سوم و 67 سوره «مائده» در هدایت انسان ها تا دامنه قیامت نقش بسزایی ایفا می کند و از ارزش فوق العاده ای برخوردار است.

 

وی ادامه داد: به همین خاطر خداوند این دو گوهر گران بها در لابه لای آیاتی مهمولی پنهان سخته است تا از دستبرد بدخواهان در امان بماند و از حساسیت مغرضان بکاهد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه همواره در طول تاریخ اسلام گوهرشناسان، این 2 گوهر شب چراغ و ذی قیمت را یافته و در وادی ظلمت چراغ راه و سرمایه حیات معنوی خویش قرار داده اند، گفت: پیامبر (ص) در واقعه غدیر چند با دست علی (ع) را بلند کردند و بر اساس برخی از نقل ها با بکار بردن اسم اشاره (هذا علی) جلو تحریف تاریخ را گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه بعید نبود در آینده برخی مدعی شوند که فرد معرفی شده در غدیر خم شخص دیگری بوده است، تصریح کرد: از فراز «ما انزل الیک من ربک» فهمیده می شود که مسئله ولایت و جانشینی امام علی (ع) قبلا بر پیامبر (ص) نازل شده است اما اکنون باید تبلیغ و تصریح شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه مهمترین روزنه امید کفار که مرگ رهبرمسلیمن است با تعیین امیرالمومنین (ع) به رهبری، بسته شد، گفت: روسای قبایل، بزرگان امت و همه کسانی که در حضور پیامبر (ص) و به فرمان او با امام علی (ع) مصافحه کرده و تبریک گفتند در واقع خواسته پیامبر (ص) را گردن نهاده و تعهدی ضمنی دادند که این پیمان را پاس دارند.

 

کد خبر 1079505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha