عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه آهن بیرجند  به زودی آغاز می شود

ملانوری با اشاره به این که پروژه راه آهن در قطعات مختلف در حال اجراست، گفت: عملیات اجرای احداث ایستگاه راه آهن بیرجند نیز با مجوزهایی که پیگیری شده، به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۵ مرداد) در حاشیه بازدید از قطعه ۱۶ پروژه راه آهن بیرجند- یونسی، اظهار کرد: راه آهن، از پروژه های حیاتی و مهم استان و کشور می باشد که سال های سال مورد مطالبه و انتظار مردم بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: این پروژه به عنوان یکی از محورهای بزرگ توسعه استان، می تواند به پیشرفت خراسان جنوبی و کشور کمک کند.

 

وی ادامه داد: به جهت اهمیت این پروژه، اجرا و بهره برداری از آن، مهمترین دغدغه و هم و غم مدیران در استان و در سطح ملی است.

 

ملانوری با اشاره به این که پروژه راه آهن در قطعات مختلف در حال اجراست، گفت: پروژه در قطعات مختلف از چابهار در سیستان و بلوچستان تا یونسی در خراسان رضوی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است.

 

استاندار خراسان جنوبی درخصوص قطعه بیرجند-یونسی تصریح کرد: قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند – یونسی به طول ۳۲  کیلومتر، در بحث زیرسازی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی بیان کرد: پیمانکار برای اجرای پروژه با مشکلاتی در بحث تأمین آب و سیمان مواجه شده که امروز هماهنگی های لازم برای رفع آنها صورت گرفت.

 

ملانوری با اشاره به اینکه ادامه پروژه در قالب کنسرسیوم ریلی تعیین تکلیف شده، مجوزها و قراردادها به امضا رسیده و با تأمین اعتبار مالی به زودی شروع می شود، گفت: احداث ایستگاه راه آهن بیرجند نیز با مجوزهایی که پیگیری شده، به زودی آغاز می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اقداماتی که در راستای اجرای پروژه راه آهن صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد: روند اجرای این پروژه شتاب بگیرد و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

 

گفتنی است؛ طول کل راه آهن بیرجند- یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۹۰ کیلومتر در قالب دو قطعه ۵۸ کیلومتری از طرف ایستگاه یونسی و کیلومتری نیز از طرف بیرجند در دست اجرا است.

کد خبر 1079508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha