برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد کردستان در قالب «مدرسه، مسجد، تابستان»

کامل گلباغی از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد کردستان در قالب «مدرسه، مسجد، تابستان» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع خبرنگاران استان با اشاره به کلاس‌های غنی‌سازی طرح اوقاف فراغت کانون‌های مساجد در تابستان اظهار کرد: در سال جاری این طرح در قالب «مدرسه، مسجد، تابستان» در چهار کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان به صورت محوری آغاز شده است.

 

 


وی افزود: ستاد هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور با همكاري معاونت پرورشي و فرهنگي  وزارت آموزش و پرورش گام اول طرح «مدرسه ،مسجد، تابستان» را  ويژه كانون هاي منتخب استان ها همزمان با فصل تابستان آغاز کرد.

 


 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه كانون‌هاي فرهنگي و هنري به عنوان مراکز تاثیرگذار و بازوان توانمند در اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري همکاری داشته‌اند، یادآوری کرد: این طرح با مشارکت 152 کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور اجرا می‌شود که سهم استان کردستان از آن چهار کانون است.

 


 
گلباغی افزود: کانون‌های امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در شهرستان قروه، کنعان در شهرستان سنندج، امام خمینی(ره) در شهرستان دیواندره و مهدیه در شهرستان قروه در راستای اجرای این طرح همکاری می‌کنند و دیگر مراکز فرهنگی و هنری و کانون‌های مساجد می‌توانند ذیل این کانون‌های به فعالیت بپردازند.

 


 
وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح هر كانون حداقل با همكاري سه مدرسه يا مراكز فرهنگي پيرامون مسجد كه  زير نظر آموزش و پرورش هستند، اقدام به برگزاري  كلاس‌هاي غني سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان کرده است.

 

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان زمان اجرای این طرح از ۱۰ تیرماه تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد می‌توانند عناوین فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

 

 


گلباغی با بیان اینکه این طرح  با هدف ایجاد پیوند نوجوانان و جوانان مدرسه با مسجد آشنا کردن آنها با مسائل متنوع دینی و مذهبی و تربیت رابطان مدرسه و مسجد که بتوانند افراد را جذب مساجد کنند اجرا می‌شود، تاکید کرد: مربيان كلاس‌هاي اوقات فراغت باید با اهتمام ویژه نسبت به اجرای موفق این طرح و با صبر و شكيبايي كودكان و نوجوانان شركت كننده در كلاس‌هاي اوقات فراغت را آموزش دهند.

 

 

 
وی همچنین گفت: این طرح‌ها در قالب شبستان فرهنگ شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج، شبستان نوآوری شامل رواق کارآفرینی و نوآوری، طرح شنبه‌های با کتاب، طرح سه‌شنبه‌های تکریم با محوریت مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، محافل اُنس با قرآن، نهج‌البلاغه خوانی و اُنس با صحیفه سجادی و اجرای میدانی گروه‌های هنری در مناسبت‌های ویژه ایام تابستان است.

 

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه در سایر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد نیز فعالیت‌های فرهنگی اوقات فراغت اجرا خواهد شد، یادآور شد: اجرای کلاس‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد جزو امتیازات سایت فهما محسوب می‌شود و براین اساس کانون‌های مساجد نسبت به این امر باید بیشتر فعال باشند.

 

 


گلباغی همچنین از برپایی 24 کلاس طرح حفظ موضوعی قرآن کرین در سطح کانون های مساجد استان خبر داد و یادآوری کرد: در راستای اجرای این طرح جلسات آموزش روخوانی قرآن کریم در شب های جمعه در منازل با حضور خانواده ها برگزار می شود که در کناز این آموزش ها حفظ چهل موضوع قرآنی نیز به قرآن آموزان جهت حفظ ارائه می شود.

 

 


 
وی اضافه کرد: این برنامه آموزشی در راستای پرکردن اوقات فراغت بچه ها و علاقمندان به روخوانی قرآنی کریم اجرا می شود و مربیان کانون های مساجد و موسسات قرآنی فعال در سطح استان از این طرح می توانند به نحو احسن برای تربیت قرآنی متربیان تحت پوشش خویش استفاده کنند

 

 

 

گلباغي از مشارکت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان در راستاي اجراي طرح 1455 خبر داد و گفت: اين طرح در سطح کانون‌هاي مساجد استان اطلاع رساني شده است و هر هفته با محوريت يك آيه يا عبارت قرآن كريم است.

کد خبر 1079515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha