سطح زيركشت علوفه در خراسان جنوبی ۱۹ درصد افزايش يافت

قوسی گفت: باتوجه به نياز روزافزون دامداری ها به علوفه و بروز خشكسالی، امسال سطح زیرکشت این محصولات ۱۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (۵ مرداد) در نشست خبری معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: رسالت اصلی بخش کشاورزی خوداتکایی و ارتقای سطح درآمد بهره برداران است که با توجه به محدودیت ها به دنبال افزایش تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح هستیم.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: توجه به کشت نشایی، ارقام زراعی مقاوم به تنش های محیطی و خشکسالی، کشت گلخانه ای، افزایش دانش جامعه هدف، جایگزینی باغات فرسوده و کم بازده، تکمیل زیر ساخت گلخانه ایی و واحدهای دامپروری، ارتقای ضریب مکانیزاسیون و توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی برای ایجاد ارزش افزوده از جمله اولویت های بخش کشاورزی است

 

قوسی در ادامه با بیان اینکه طرح نهضت گلخانه‌ای استان که از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: این طرح شامل احداث ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای، ۱۵۰ هکتار بارگاه بهداشتی زرشک، ۱۵۰ هکتار مجتمع دامپروری و ۵۰ هکتار شهرک شیلاتی است.

 

وی بیان کرد: در بحث نهضت گلخانه ای، هزار و ۷۸۴ هکتار اراضی شناسایی شد که از این مقدار هزار و ۵۲ هکتار مطالعات آن کامل و مراحل واگذاری آن به شرکت شهرک های انجام شده و تاکنون در مجموع ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی برای تأمین زیرساخت های ۶ مجتمع گلخانه ای در شهرستان های بیرجند، سربیشه، سرایان، خوسف، نهبندان و زیرکوه پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و همچنین در چهار شهرستان عملیات حفاری چاه برای تأمین آب انجام شده است.

 

قوسی به طرح هاب شتر اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان در بحث زیرساخت های این طرح هزینه شده است و در حال حاضر ایستگاه نژاد دام دشت بجد و بازار دام نهبندان دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی از تکمیل ایستگاه قرنطیه دام حیدرآباد خبر داد و تصریح کرد: کشتارگاه دام نهبندان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بازار دام و کشتارگاه زیرکوه نیز ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۰ تُن شیرخشک شتر در طرح هاب شتر خراسان جنوبی تولید شده است.

 

قوسی در زمینه کمبود و تأمین علوفه دام در استان، گفت: سهمیه کنسانتره مصرفی دام‌های استان از ۹ هزار تن در اسفند سال ۹۹ به ۲۲ هزار تن در چهار ماه اول سال جاری رسیده است.

 

به گفته وی باتوجه به نياز روزافزون دامداری ها به علوفه و بروز خشكسالی، امسال سطح زیرکشت این محصولات ۱۹ درصد افزایش یافت.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی و کمبود علوفه خشبی در استان، عنوان کرد: بیش از ۹۳۰ تن علوفه خشبی در استان مورد نیاز است اما حدود ۵۰۰ تن تولید می شود که تاکنون از ابتدای امسال ۱۷ هزار تن علوفه خشبی توسط تعاونی های دامداران و عشایری خریداری شده است.

 

 

کد خبر 1079535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha