اساس و پایه غدیر بر ولایت و حکومت اسلامی است

حجت الاسلام باقری گفت:، اساس و پایه غدیر بر ولایت و حکومت اسلامی است و خداوند در قرآن کریم از غدیر به عنوان روز اکمال دین و اتمام نعمت بر امت اسلامی یاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمد صادق باقری» در سلسله جلسات پرسمان دینی ویژه ایام دهه ولایت و امامت با عنوان «عهد آسمانی» که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: غدیر روزی بود که پیامبر اکرم(ص) امیرالمومنین(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) را به عنوان حاکمان حکومت دینی بعد از خود به امت اسلام معرفی کرد، اساس و پایه غدیر بر ولایت و حکومت اسلامی است و خداوند در قرآن کریم از غدیر به عنوان روز اکمال دین و اتمام نعمت بر امت اسلامی یاد کرده است.

 

این کارشناس دینی افزود: موضوع جانشینی امیرالمومنین(ع) بعد از پیامبر(ص) از چنان اهمیتی برخوردار بود که اگر پیامبر(ص) این موضوع را برای مردم مطرح نمی‌کردند زحمات ۲۳ سال رسالت آن حضرت از بین رفته بود، اگر امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین و وصی پیامبر اکرم(ص) معرفی نمی‌شد، اسلام دین ناقصی بود. بنابراین کمال دین در گروه پذیرش ولایت امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(ع) و پیروی از آن بزرگوران است.

 

وی افزود: ولایت به عنوان یک اصل از اصول مهم دین مبین اسلام دارای مراتبی همچون ولایت خدا، ولایت رسول خدا(ص) و سپس ولایت ائمه معصومین(ع) بر مردم است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ما در عصر غیبت امام معصوم(ع) زندگی می‌کنیم، بیان کرد: طبق سفارش امام عصر(عج) مردم در زمان غیبت برای دریافت دستورات دین و شریعت باید به علما و فقهای دینی مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار کرد: نمونه حکومت دینی در عصر ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و یک عالم دینی آگاه به مسائل روز زمام حکومت را در دست گرفت، هدف غایی حکومت جمهوری اسلامی رسیدن به حکومت حضرت حجت(عج) است و در زمان ظهور آن حضرت حکومت واحد جهانی بر روی کره زمین تشکیل خواهد شد.

کد خبر 1079612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha