۶۶۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از بنادر گیلان صادر شد

زارع با بیان اینکه نباید هیچ کالای غیراستانداری از گیلان به خارج کشور صادر شود گفت: گیلان در سال گذشته ۶۶۶ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز  (سه‌شنبه، 5 مرداد) در جلسه شورای استانداری گیلان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه نباید هیچ کالای غیراستانداری از گیلان به خارج کشور صادر شود اظهار داشت: گیلان در سال گذشته 666 میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر داشت.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال 99 وقتی ماجرای آسانسور و اشکالاتی در این زمینه در استان پیش آمد، در شورای اداری مصوباتی در این زمینه داشتیم عنوان کرد: امروز هم برای اخذ گواهینامه معاینه فنی موتورخانه ساختمان‌های ادارات و آسانسورها حتما مصوباتی خواهیم داشت تا دستگاه‌ها با یک مهلت حداکثر سه ماهه نسبت به انجام آن اقدام کنند.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان تلاش‌های سازمان ملی استاندارد را در خور توجه دانست و افزود: انتظار داریم این مجموعه به تلاش‌های خود همچنان ادامه دهد تا با کار مضاعف بتواند از این اعتماد و اطمینان مردم نسبت به مجموعه خود پاسداری کند.

 

زارع ضرورت وجود آزمایشگاه‌های تعیین استاندارد در گیلان، تقویت  تجهیزات و نوسازی آن‌ها را لازم و ضروری اعلام کرد و یادآور شد: استفاده بیشتر از آزمایشگاه‌های همکار در استان‌ها و تفویض اختیار بیشتر به آنها گام مؤثری در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل در صدور مجوزها است که سازمان ملی استاندارد باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کند.

 

استاندار گیلان با اعلام این خبر که ظرفیت‌های گوناگونی در بخش صنعت، تولید انواع محصولت کشاورزی، خدمات و به ویژه گردشگری در استان وجود دارد عنوان کرد: رسالت و نقش سازمان استاندارد تاثیرات شگرفی در میزان موفقیت‌ها و دستاوردهای تمام این بخش‌های اشاره شده خواهد داشت.

 

زارع با بیان اینکه تاکنون جهت استاندارسازی محصول زیتون کارهای خوبی در گیلان انجام شده است اضافه کرد: رودبار به عنوان قطب تولید زیتون کشور محسوب می‌شود و امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتر استان گیلان در این زمینه باشیم.

 

وی اینکه گیلان در تولید 20 محصول رتبه برتر در کشور را به خود اختصاص داده است را هم متذکر شد و تصریح کرد: ایجاد دفاتر استاندارد در استان گیلان و منطقه آزاد بسیار اثرگذار است بنابراین به معاونت هماهنگی امور اقتصادی تاکید می‌کنیم که در اجرای توافقات به عمل آمده با سازمان ملی استاندارد اهتمام داشته باشند.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان جایگاه گیلان در صادرات و واردات را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: با توجه به گردشگر پذیر بودن استان گیلان همواره تاکید ما بر این بوده که سلامت مردم در اولویت قرار داشته باشد از طرفی عملکرد اداره کل استاندارد در این زمینه بسیار خوب بوده به طوری‌که در سال‌های اخیر شاهد حوادث تلخی در گیلان نبوده‌ایم.

 

استاندار گیلان کیفی‌سازی انجام خدمات در بخش گردشگری گیلان را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: با پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا، فعالیت میز اتحادیه در استان و اتاق مشترک بازدگانی ایران و روسیه تبادلات تجاری با حوزه شمالی و روسیه ارتقاء یافته، بنابراین قطعا باید همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کیفی‌سازی محصولات صادراتی، پای کار بیایند.

 

زارع با تاکید بر اینکه هیچ کالای بدون استاندارد نباید از گیلان خارج شود خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای باشد که کالایی بدون استاندارد از گیلان صادر شود زیرا در این صورت راه صادرات آن برای مدت طولانی بسته خواهد شد به ویژه این مهم در حوزه کالاهایی که با جان و سلامت مردم مرتبط است اهمیت بالایی دارد.

کد خبر 1079624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha