۳۸۰ ملک مخروبه و آسیب دیده از دوران دفاع مقدس در آبادان شناسایی شد

شیرازی از شناسایی ۳۸۰ ملک مخروبه و آسیب دیده از دوران دفاع مقدس در آبادان خبر داد و گفت: این املاک از سال ۹۰ تا ۹۴ شناسایی شدند و پیرو اقدامات قضایی و اخذ مجوزات لازم تعداد ۱۱۰ ملک از آنها تخریب و در حال حصارکشی و دیوار کشی هستند.

«محمودرضا شیرازی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از شناسایی ۳۸۰ ملک مخروبه و آسیب دیده دوران دفاع مقدس طی سال های ۹۰ تا ۹۴ در شهرستان آبادان خبر داد و اظهار کرد: پیرو اقدامات قضایی و اخذ مجوزات لازم تعداد ۱۱۰ ملک از آنها تخریب و در حال حصارکشی و دیوار کشی هستند.

 

شهردار آبادان با بیان اینکه شناسایی ملک های آسیب دیده با اطلاع رسانی در سطح شهر به منظور یافتن صاحبان آنها صورت گرفته است افزود: در حال حاضر تخریب ۲۵۰ ملک باقی مانده در دستور کار شهرداری آبادان است و ناتوانی این اداره در تمرکز روی این موضوع حاشیه هایی بود که بخشی از آن توسط شورای شهر برای شهرداری ایجاد شد.

 

وی تخریب این املاک را بر اساس قوانین شهرداری مجاز دانست و تصریح کرد: شهرداری طبق قانون می تواند مجوز قضایی را برای تخریب و حصارکشی زمین های و املاک مخروبه و آسیب دیده ای که به حال خود در سطح شهر رها شدند دریافت کند و درصورت مراجعه صاحب مالک با ۱۵ درصد جریمه، هزینه دیوار کشی را از او دریافت کنند.

 

شیرازی اخذ مجوز دیوار کشی و ایجاد مانع برای توقف روند نخاله ریزی در یک قطعه زمین ۲۵۰ هکتاری را یکی از مهمترین اقدامات شهرداری آبادان در این زمینه خواند و بیان کرد: متاسفانه افرادی با تخلیه نخاله در این قطعه زمین افزون بر ایجاد چهره نازیبا در شهر، بهداشت عمومی آن منطقه را نیز دچار مشکل کرده بودند.

 

وی اضافه کرد: در منطقه های یک و سه آبادان نیز قطعات املاک فرسوده ای بود که در ۲۰ تا ۲۵ قطعه از آن ها تخریب و دیوار کشی صورت گرفته است.

 

شهردار آبادان دیوارکشی را هزینه بردار دانست و عنوان کرد: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سیمان هزینه دیوار کشی ها بسیار بالاست.

 

وی یاد آور شد: بخشی از ساختمان های فرسوده و قدیمی در سطح شهر آبادان شناسایی شدند که در اختیار برخی از ادارات قرار دارند لذا برای این املاک نیز اخطار و پرونده قضایی تشکیل شده است.

 

کد خبر 1079629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha