واردات کالا به مناطق آزاد نیاز به ثبت سفارش ندارد

گروسی با انتقاد از مصوبه ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد گفت: طبق قوانین، واردات کالا به مناطق آزاد نیاز به ثبت سفارش ندارد و با پیگیری های انجام شده طی ۲ سال توانستیم مصوبه ثبت سفارش را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین گروسی» شامگاه (سه شنبه ۵ مرداد) در نشست عملیاتی کردن واردات کالاهای ته لنجی به بندر خرمشهر که در سالن جلسات اتاق بازرگانی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه باید از تصمیم ها و مصوبات یک باره پرهیز کنیم اظهار کرد: برای اجرای مطلوب این طرح همه باهم در کنار هم آن را اجرا کنیم.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ورود کالاهای ته لنجی باعث رونق اقتصادی در این منطقه خواهد شد و نباید وصله های قاچاق را به آن چسباند.

 

وی با انتقاد مصوبه ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد تصریح کرد: در مناطق آزاد و قوانین آن به صورت کامل توضیح داده شده که واردات کالا در این مناطق نیاز به ثبت سفارش ندارد، بعد از ۲ سال توانستیم این مصوبه ثبت سفارش را حذف کنیم.

 

«محمد حیدری» فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست نیز با بیان اینکه ظرفیت های موجود برای تخلیه کالاهای ته لنجی در بندر خرمشهر آماده هستند، از آمادگی سرمایه گذاران و بازرگانان برای ورود کالاهای ته لنجی به این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده با شرکت پخش فرآورده های نفتی ۸۰ درصد سوخت لنج داران کالاهای ته لنجی به صورت یارانه ای به آنها ارائه خواهد شد.

 

در ادامه نیز سرپرست اداره گمرک خرمشهر از همکاری این اداره با بازرگانان و سرمایه گذاران خبر داد و بیان کرد: این اطمینان را می دهیم که سختگیری های گذشته برای واردات کالاهای ته لنجی انجام نخواهد شد و لنج داران با اطمینان خاطر می توانند کالاهای خود را از بندر خرمشهر ترخیص کنند.

 

کد خبر 1079632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha