پروژه بزرگ قرآنی «آوای معرفت» در اصفهان رونمایی شد

پروژه بزرگ قرآنی «آوای معرفت» به عنوان اولین ترتیل کامل قرآن کریم با گام بالا و با توجه به معانی در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین «احمد سجادی» در آئین رونمایی از پروژه قرآنی آوای معرفت گفت: ترتیل با گام بالا و توجه به معانی قرآن کریم از جمله امتیازات این نوع ترتیل است.

مدیر مرکز تحقیقات یارانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اکثر ترتیل‌های ایرانی و مصری در گام پایین خوانده شده است، تصریح کرد: در این اثر به همخوانی معانی و لحن توجه ویژه شده است و برای مثال آیات شعف انگیز با لحن شعف وار خوانده شده است.

وی اظهار کرد: در این نوع ترتیل از ابتدا تا انتها قرآن با یک صوت تلاوت شده است که از دیگر امتیازها محسوب می‌شود و علت آن ضبط کل پروژه در طول ۳ ماه بوده است.

حجت الاسلام سجادی اظهار کرد: برخی از قاریان مشهوری که ضبط ترتیل آن‌ها به طول انجامیده صدای ابتدای قرآن با انتهای آن متفاوت است اما در این گونه ترتیل افت صدا را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه این نوع ترتیل به چند جهت از دیگر ترتیل‌ها اثرگذارتر است، بیان کرد: یکی گام بالا است زمانی که صدا بلندتر ادا شود جذب مخاطب بیشتر می‌شود دوم تحریرها و آوازهای ایرانی است که در دستگاه‌های موسیقی در این تلاوت رعایت شده است.

مدیر مرکز تحقیقات یارانه‌ای حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: برخی تاکید دارند قرآن تنها در دستگاه‌های عربی خوانده شود اما معتقدیم باید در دستگاه‌های ایرانی هم تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: ربنای مرحوم شجریان و صلوات خاصه امام رضا در دستگاه‌های فارسی خوانده شده که دلنشینی خود را دارد در قرآن هم این موضوع رعایت شده است.

حجت الاسلام سجادی گفت: ضبط ترتیل ۳۰ جز قرآن در سه ماه از ابتدای ماه رجب تا پایان رمضان به طول انجامید تا افت صدا نداشته باشیم سپس تدوین و نهایی سازی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: ترتیل ۳۰ جز قرآن از فردا چهارشنبه بر روی سایت‌ها مختلف بارگذاری و رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

کد خبر 1079647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha