برداشت بیش از  ۲ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان نقده

سید کریم ابراهیم زاده از برداشت دو هزار و ۶۲ تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

 «سید کریم ابراهیم زاده»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درارومیه،گفت : با اتمام عملیات برداشت مزارع کلزای شهرستان نقده، حدود دو هزار و 62 تن محصول دانه روغنی کلزا از زارعین شهرستان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است که صدرصد مطالبات کلزاکاران  به حساب آنها واریز شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی نقده تصریح کرد: عملیات برداشت و فرآیند خرید تضمینی این محصول از (25 خرداد) آغاز شده بود و یک مرکز خرید با مباشری تعاونی روستایی ، عملیات خرید تضمینی کلزا را برعهده داشت.

 

وی اضافه کرد: برداشت مزارع کلزا به صورت مکانیزه و توسط 10 دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص کلزا انجام گرفت که عملیات برداشت در تمامی مزارع کلزای شهرستان به پایان رسیده است .

 

این مسول ادامه داد: همچنین اکیپ های نظارت بر روند ریزش در طول مدت برداشت،  بر عملکرد کمباین ها نظارت خواهند داشت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده بیان کرد: در سطح شهرستان نقده یک مرکز خرید تضمینی کلزا نیز با مباشری تعاون روستایی راه اندازی شده است که قرار است علاوه بر خرید محصول کلزای کشاورزان نقده ، کلزای تولیدی شهرستان های همجوار از جمله ارومیه و اشنویه را نیز خریداری نماید.

 

شهرستان نقده با سطح زیر کشت 1100 هکتار محصول دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری رتبه اول کشت و تولید کلزا را در استان به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1079660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha