تغییر الگوی کشت و ضعف شبکه‌های آب و آبرسانی از مهم‌ترین عوامل تنش آبی در خوزستان است

یزدانی‌پور با بیان اینکه تغییر الگوی کشت همراه با ضعف شبکه‌های آب و آبرسانی از مهم‌ترین عوامل تنش آبی پیش آمده در خوزستان است گفت: تبلیغات منفی در حوزه سدسازی نیز موجب شده صدور مجوزهای زیست محیطی با تاخیر انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «محمدرضا یزدانی‌پور» شب گذشته در دومین نشست بصیرت و روشنگری ضرورت انقلاب که با حضور تمامی پرسنل سد و نیروگاه کرخه در سالن ولایت این مجموعه برگزار شد اظهار کرد: تنش آبی پیش آمده ریشه در مباحث متعددی دارد که از مهم‌ترین آنها، تغییر الگوی کشت همراه با ضعف شبکه‌های آب و آبرسانی است و علاوه بر آن تبلیغات منفی در حوزه سدسازی نیز موجب احتیاط در فعالیت متولیان این امر و تاخیر در صدور مجوزهای زیست محیطی می‌شود.

 

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک پیش‌بینی‌های غلط در حوزه هواشناسی و بهره‌برداری نادرست از منابع آبی همراه با بالا رفتن سطح زیر کشت شلتوک به خصوص در حوزه پایین دست سد کرخه را از عوامل تنش آبی در خوزستان برشمرد و افزود: ریشه بعضی از موضوعات کاملا طراحی شده توسط دشمن و شکل‌گیری مافیای قدرت در اشکال مختلف است.

 

وی اذعان کرد: انتقال آب بین حوزه‌ای اگر بدون کارشناسی و بدون در نظر گرفتن نیازهای مناطق باشد، موجبات اختلاف بین شهرها و استان‌ها را به همراه دارد و در این میان ایجاد فضای منفی و وجود آدم‌های غیرکارشناسی در این حوزه‌ها، این اختلافات را دامن می‌زند و در این زمان در فضای مجازی زمینه ذهنی به شکل عینی تبدیل می‌شود.

 

یزدانی‌پور تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه سد کرخه باید توجه داشته باشند که تغییر ماهیت مطالبات به‌حق مردم از طریق دسیسه‌چینی دشمن به سمت دیگر خواهد رفت و در چنین شرایط سختی لازم است ضمن آگاه کردن مردم، از انقلاب پاسداری کنیم.

 

وی از همکاران خود خواست تا در فضای حقیقی فعال باشند و از نشر اخبار کذب خودداری کنند و در این شرایط خودجوش به کمک انقلاب بیایند و با زمان و مکان‌سنجی حضور خود همان بصیرت و روشنگری انقلاب که شکل واقعی خود را به دست خواهد آورد، به سر منزل مقصود رهنمون سازند.

 

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک یاد آور شد: با تأسی از ائمه اطهار (ع) و رهنمودهای ولایت فقیه و افزایش آگاهی و بصیرت انقلابی مردم، همانند حوادث گذشته پاسخی کوبنده به فتنه‌ آشوبگران خواهیم داد.

 

کد خبر 1079694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha