تأسیس رصد خانه سرمایه اجتماعی در قزوین

حبیبی گفت: یکی از نیازهای مهم استان برای افزایش سرمایه اجتماعی تأسیس رصد خانه سرمایه اجتماعی است که دانشگاه امام خمینی (ره) مکان مناسبی برای این طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه کارگروه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: تمامی فعالیت ها و جلسات استان باید منتهی به افزایش سرمایه اجتماعی شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: سرمایه اجتماعی برای استان و کشور بسیار حائز اهمیت است و باید شورای هماهنگی و بررسی سرمایه اجتماعی، عوامل موثر بر تقویت و تضعیف شاخص های افزایش سرمایه اجتماعی را به صورت تخصصی بررسی کند.

 

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی مهم ترین رسالت فعالان حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: یکی از تفاوت هایی که بین حوزه فرهنگی و سایر حوزه ها است؛ عملکرد غیر شفاف و غیر قابل اندازه گیری حوزه فرهنگی است.

 

حبیبی با تاکید بر اینکه نظارت ها در افزایش سرمایه اجتماعی باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی استان به نسبت سرانه استاندارد در حد متوسط است و باید ارتقا یابد.

 

وی اظهار کرد: سرمایه اجتماعی استان نسبت به سال ۹۴ در حال افزایش است اما با راه اندازی رصد خانه سرمایه اجتماعی می توان استان را با شتاب بیشتری در مسیر توسعه اجتماعی پیش برد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: در این رصد خانه، نقش دستگاه های اجرایی و تقویت این حوزه باید مورد نظارت قرار گیرد چراکه سرمایه اجتماعی مهمترین عامل  توسعه استان در تمامی زمینه ها است.

 

کد خبر 1079735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha