غدیر سرشار از دوستی و اخوت بر مدار مسجد

برقراری عقد اخوت و برادری و آشتی و دوستی نقطه عطف برنامه های دهه ولایت و امامت و عید غدیر است که بر مدار مساجد رقم خواهد خورد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: اعمال و رفتارها نیکو دینی عید غدیر خم که در آثار و کتب مختلف بیان شده حکایت همه ما را به شادی، عبادت و سرور دعوت که  حکایت از ایجاد حال خوش معنوی و درونی در بین مردم جامعه است.

 

عید غدیر پیام های گسترده ای برای جامعه بشری دارد که انتقال پیام ولایت از مهمترین آن هاست و برقراری رابطه دوستی و عقد اخوت برادری نمونه دیگر از پرتو واقعه غدیر بوده که به آن نیز پرداخته می شود.

 

غدیر پیام وحدت و انسجام دارد و در بیانی باید این روز علاوه بر اینکه شادی و سرور ایجاد می کند روابط را نیز حسنه و دشمنی و کینه ها را دور سازد.

 

برقراری عقد اخوت و برادری و آشتی و دوستی نقطه عطف برنامه های دهه ولایت و امامت و عید غدیر است که بر مدار مساجد رقم خواهد خورد و چه زیباست که دوستی ها افزایش می یابد و مساجد مبدا و ایجاد کننده این بستر مناسب هستند.

 

مساجد محور حرکت های بزرگ هستند و این جریان نیز به دست جوانان و نوجوانان هدایت و راهبری خواهد شد تا به واسطه عملکرد مناسب و برنامه های هدفمند مثل ایجاد وحدت و دوستی زمینه اعتلای جامعه و آن محله را فراهم سازند.

 

همه برای این اتحاد و تقویت باید تلاش کنند و چه خوب که بر محور مساجد و عید الله اکبر یعنی عید سعید غدیر خم باشد.

 

*تنها آشتی نه بلکه دوستی و برقراری ارتباط

 

وقتی صحبت از وحدت و عقد اخوت و ارتباط به میان می آید برخی به اینن فکر می افتند که زمینه آشتی و برقراری ارتباط دو نفر که قهر هستند را باید ایجاد کرد که این موضوع درست اما مسئله اینجاست که همواره بر هم زدن کدورت ها نیست بلکه گاهی باید راهی برای تقویت ارتباطات و آشناییت هم فراهم شود.

 

عقد دوستی و برادری مومنین زمینه ساز اتفاقات مهم مثل وحدت، گره گشایی از مشکلات و ایستادگی در برابر شرایط سخت خواهد بود.

 

این اتفاق مهم و برقرار ارتباط اگر از مسجد رقم بخورد توام با احساس های خوب و دوستی های موثر خواهد بود و در گروه سنی نوجوانان برای خانواده ها نیز امنیت و آرامش ساز است.

 

آیت الله «ابوالحسن مهدوی»، امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برکات حضور در مسجد گفت: یافتن دوستان خوب و قابل اعتماد یکی از این جلوه های حضور است که برای نوجوانان و جوانان کارآمدتر می باشد.

وی افزود: بسیاری از دوستی و محبت ها در مساجد ایجاد شده و اثرات فراوانی برای خانواده و افراد کوچک و بزرگ داشته است و اگر به این مقوله توجه جدی بشود بسیاری از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.

 

*ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد پیشتاز در انسجام محلی

 

اهمیت موضوع دوستی و برقراری ارتباط برای همه روشن شده اما برخی در برقراری و ایجاد بستر آن توانایی و یا فرصتی را پیدا نمی کنند که میانجی گری و ایجاد امکان آن توسط برخی به لحاظ مسئولیت یا اثرگذاری کلام فراهم است.

 

نقش امام جماعت و مدیرمسئول کانون همراه با تیم اجرایی در این موضوع بسیار حساس و موثر است چرا که این دو قشر اثر گذاری و هم از نظر جایگاه اهمیت خاصی برای اطرافیان و گروهی از مخاطبان دارندپس بیش از این باید کار کرد.

 

اگر هدیه و امکانات تفریحی و فرصت های شاد نیز توسط کانون ها فراهم شود قطعه این اتفاق بزرگ پر رنگ و سرشار از خوبی و محبت خواهد شد.

 

حجت الاسلام سید «صادق ابطحی» گفت:‌ نقش امام جماعت و متولیتن مسجد نباید کم رنگ شود.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: وحدت و انسجام در بین مردم یکی از اقدامات مهمی است که برای گروه های مختلف سنی باید ایجاد و شرایط را بیشتر فراهم کند.

 

وی ایجاد دوستی و محبت بین مردم و تقویت ارتباط های سازنده نقش مهمی را برای پیشرفت جامعه خواهد داشت و مساجد مرکز و ماوای خوبی برای این موضوع هستند.

کد خبر 1079765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha