آموزش حفظ آیه ۴ سوره مبارکه مدثر در برنامه "مدرسه حفظ"

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، شبکه ی رادیویی قرآن برنامه ای را با عنوان "مدرسه حفظ" روزهای شنبه تا چهار شنبه هر هفته تقدیم شنوندگان می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، شبکه ی رادیویی قرآن در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن برنامه های مفید و آموزشی متنوعی را تهیه و پخش کرده که در سال جاری برنامه ی جدیدی با رویکرد متفاوت را با عنوان "مدرسه حفظ" تقدیم مخاطبان بخصوص کودکان می کند.


برنامه"مدسه حفظ " سعی بر آن دارد، مخاطبان اصلی که کودکان ۷ تا ۱۱ ساله می باشند را بر اساس علاقه و توانمندی ها یشان با مفاهیم آیه ها و چگونگی حفظ آیات آشنا کند .


در برنامه "مدرسه حفظ"، یک گروه ۲ نفره از کودکان به همراه کارشناس حفظ در استدیو حضور دارند که به صورت کلاس درس به حفظ و روخوانی طرح درس برنامه می پردازند . در هر برنامه یک آیه و یا یک سوره به عنوان طرح درس مطرح می شود و در کنار آن کارشناس مفاهیم آیات را برای کودکان توضیح می دهد. در زنگ دوستی مخاطبان کودک و نوجوان با حافظان همسن خود آشنا شده و در زنگ داستان به مفاهیم آیه از طریق قصه پرداخته می شود . در هر برنامه برای تثبیت محفوظات ، آیه های برنامه گذشته نیز مرور می شود .


بر اساس این گزارش در برنامه روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه به آموزش حفظ آیه ۴ سوره مبارکه مدثر پرداخته خواهد شد و مهمان های کودک برنامه فاطمه سادات طباطبایی و زهرا رستم ابادی، در زنگ داستان به آشنایی با مفاهیم آیه و در زنگ دوستی به آشنایی با حافظ نوجوان ، زهرا معطری حافظ ۱۱ جزء از قرآن کریم خواهند پرداخت . گفتنی است راوی این قسمت از برنامه فریال ترکاشوند به نویسندگی فرزانه فراهانی می باشد .

این برنامه کاری از گروه آموزش رادیو قران به تهیه کنندگی مونا توسلی با اجرای کارشناسی فاطمه شیرازی (از اساتید حفظ) ، روایتگری فریال ترکاشوند و نویسندگی خانم ها کلر ژوبرت ، لیلا محمدی، مریم دوستی ، فرزانه فراهانی و زهرا زرگر می باشد که روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲ تقدیم شنوندگان خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1079797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha