توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در ششمین رزمایش مواسات و کمک های مومنانه سپاه ورامین

۱۵۰۰ بسته معیشتی در ششمین رزمایش مواسات و کمک های مومنانه سپاه ناحیه شهرستان ورامین توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با دهه ولایت و امامت و در آستانه عید سعید غدیر خم  ششمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه و همدلی سپاه ناحیه ورامین صبح امروز آغاز گردید.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این مراسم گفت: درباره عید غدیر کوتاهی های تاریخی زیادی داریم، اگر پرچم غدیر از ابتدا پایین نمی آمد و مانند پرچم محرم سفت و سخت از آن محافظت می شد، اکنون وضعیت اینگونه نبود که تحریف این واقعه بزرگ تاریخی و الهی صورت گیرد.
وی افزود: ولایت اساس مذهب و دین ما است، چتر ولایت است که درخت تنموند انقلاب اسلامی را استوار نگه داشته است، در تبلیغات غدیر بسیار عقب هستیم هر چند امسال فضا بهتر شده است ولی جای کار برای غدیر بسیار زیاد است.
حجت الاسلام محمودی با تاکید بر عمل به توصیه های ائمه معصومین و بزرگان دین در خصوص بزرگداشت غدیر بیان کرد: روز غدیر روز امام زمان (عج) نیز است، اطعام غدیر فراموش نشود، همین کار رزمایش کمک های مومنانه به نوعی اطعام غدیر محسوب می شود که اجر کسانی که در این راه کمک کرده اند چندین برابر محسوب می گردد.
امام جمعه موقت ورامین در پایان با تقدیر از آحاد مردم در مشارکت و همدلی در اجرای کمک های مومنانه اظهار داشت: مردم در معضلات اجتماعی و مواقع حساس اگر به یاری کشور نیایند کارها بلاشک معطل می ماند و نظیر چنین مردمی در دنیا هرگز دیده نمی شود که چنین عاشقانه به همنوعان خود کمک و یاری برسانند.
سرگرد سعید تاجیک فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان ورامین در این رزمایش گفت: ششمین مرحله کمک های مومنانه به همت تمامی حوزه های بسیج، و مساجد شهرستان شکل گرفته است و در این رزمایش 1500 بسته معیشتی که متوسط هر یک از آنها پانصد هزار تومان می باشد و یک سری جهزیه کامل به مبلغ 46 میلیون تومان توسط حوزه بسیج صنعت کاران فلزی سپاه ورامین اهدا می گردد.
وی با اشاره به اینکه همه روزه بسته های معیشتی در پایگاه های بسیج توزیع می گردد تصریح کرد: در طول هفته توسط پایگاه های بسیج حدود یکصد بسته معیشتی توزیع می شود و در هفته گذشته نیز توسط حوزه بسیج کارگری شهرستان ورامین 150 بسته معیشتی به کارگران نیازمند اهدا شد.
سرگرد تاجیک توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه شهرستان ورامین را در سطح استان تهران از حد متوسط بالاتر دانست و افزود: شهرستان ورامین 5 درصد جمعیت استان تهران را دربر گرفته است ولی در حوزه کمک های مومنانه بیست درصد کمک های مومنانه استان تهران را به خود اختصاص داده است که  در این خصوص از ابتدای طرح کمک های مومنانه در کشور، یکصد و سی هزار بسته در سطح شهر ورامین توزیع شده است.
فرمانده سپاه ورامین مساجد را همراه و بازوی قوی سپاه در اجرای طرح رزمایش مواسات و همدلی دانست و عنوان کرد: مساجد در محلات مختلف با تشکیل خیریه های متمرکز توانسته اند در جذب و توزیع کمک های مومنانه به یاری ما بیایند که در این خصوص مردم رضایت کامل داشته اند.
وی با اشاره به  قربانی کردن 134 راس دام زنده در عید قربان برای نیازمندان  شهرستان ورامین گفت: در دهه ولایت و امامت بیش از پانزده هزار پرس غذای گرم توسط بسیج و مساجد توزیع می گردد و امید داریم در روز عید غدیر با توجه به توصیه ها در خصوص اطعام در این روز، شاهد توزیع گسترده غذای گرم برای نیازمندان باشیم.

کد خبر 1079841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha