برگزاری جشن عید سعید غدیرخم در ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه جشن عیدسعید غدیرخم در ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: از محل موقوفات مرتبط ۹ هزار و ۲۰۰ ‌‌‌پُرس غذای گرم به ارزش ۹۹۰ میلیون ریال در روز عید غدیر بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «حسین رحیمی» امروز (6 مرداد) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عیدسعید غدیرخم اظهار داشت: این عید بزرگترین عید مسلمانان محسوب می شود چرا که در این روز راه حق و درست به انسان نشان داده می شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: هر سال جشن عید سعیدغدیرخم باشکوه در ایران اسلامی به خصوص بقاع متبرکه برگزار می شود و در این زمان هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در نظر داریم تا جشن این روز بزرگ را با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت باشکوه برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه جشن عیدسعید غدیرخم در در 27 بقعه متبرکه استان برگزار می شود، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شده است که در برخی از شهرستان ها این مراسمات در فضای مجازی برگزار شوند.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اهمیت اطعام فقرا در روز عیدغدیرخم گفت: مقرر شده است تا از محل موقوفات مرتبط و کمک خیرین 9 هزار و 200 پُرس غذای گرم به ارزش 990 میلیون ریال در روز عید غدیر بین نیازمندان استان توزیع شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: به مناسبت دهه امامت و ولایت 226 سبد غذایی به ارزش 600 میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط در شهرستان های بیرجند، زیرکوه، سربیشه و قاینات توزیع شده است.

 

وی به راه اندازی کاروان های شادی در راستای اجرای طرح «شمیم ولایت» اشاره کرد و افزود: در 9 بقعه متبرکه در شهرستان های نهبندان، بیرجند، خوسف، زیرکوه، سربیشه و طبس بحث راه اندازی کاروان شادی در روز عیدسعید غدیرخم در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام رحیمی در پایان عنوان کرد: در 11 بقعه متبرکه خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیرخم بحث تجلیل از سادات اجرا می شود.

 

 

کد خبر 1079927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha