اصلاح الگوی مصرف برق باید در بین خانواده ها نهادینه شود

بیابانی ضمن تاکید بر این نکته که اصلاح الگوی مصرف باید به عنوان یک فرهنگ قالب و عمومی در بین خانواده ها نهادینه شود؛ گفت: ما باید قبل از مطالبه دستگاهها از ما برای مدیریت مصرف برق با پیشگیری، برق کشور را در این خصوص مدیریت کنیم.


به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مینا بیابانی» امروز چهارشنبه (۶ مرداد) در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محوریت ادارت، صنوف، کسبه و جلب مشارکت خانگی طرح شهید عباسپور در جمع اصحاب رسانه در شرکت توزیع برق مشهد بیان کرد: زنان در جامعه ما نقش بسیار تاثیر گذاری در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی داشته اند.

 

رییس سازمان بسیج خواهران کشور با بیان اینکه با فرهنگسازی، زنان می توانند نقش تاثیرگذاری در مصرف بهینه برق داشته باشند؛ گفت: زنان نشان دادند هر جا مشکلی وجود داشته نقش مهمی در رفع چالش ها در کنار مردان داشته اند.

 

وی افزود: اگر زنان به عنوان فرهنگسازان جامعه از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند و در واقع بهینه مصرف کنند، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و بیماران کرونایی زیادی که نیازمند استفاده از وسایل برقی هستند، در شرایط حاد قرار نخواهند گرفت و با صرفه جویی جان دوباره ای به بیماران خواهیم داد.

 

بیابانی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور؛ بیان کرد: بحث اصلاح الگوی مصرف یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. لذا باید ضمن مدیریت مصرف صحیح برق ، الگوی مصرف در مسائل معیشتی مرتبط با انرژی با جدیت ببشتری دنبال شود تا در بین زنان جامعه نهادینه شود.

 

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف باید به عنوان یک فرهنگ قالب و عمومی در بین خانواده ها نهادینه شود؛ گفت: ما باید قبل از مطالبه دستگاهها از ما برای مدیریت مصرف برق با پیشگیری، برق کشور را به شکلی در این خصوص مدیریت کنیم و این امور به عنوان فرهنگ در بین جامعه به ویژه در زنان داشته باشیم.

 

رییس سازمان بسیج خواهران کشور اظهار داشت: به طور سالانه حددد ۳۳ درصد مصرف برق مربوط به خانگی است لذا اگر زنان ما در ابن خصوص آموزش و آگاهی داده شود که بهنگام و بهبنه مصرف کنند در اینده نزدیک با این چالش ها مواجه نخواهیم شد و کارخانه های ما با قدرت در زمینه تولید کار خود را انجام خواهند داد.

کد خبر 1079937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha