اجرای طرح اطعام غدیریه در شیراز به همت موقوفه «قوام»

حجت الاسلام موسوی گفت: به همت موقوفه «قوام» شیراز در قالب «اطعام غدیریه»، غذای گرم میان یک هزار و ۵۰۰ نیازمند و مددجوی کمیته امداد در شهر شیراز توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (چهارشنبه 6 مرداد) با اشاره به توزیع غذای گرم میان نیازمندان به مناسبت عید غدیر در جمع خبرنگاران گفت: به همت موقوفه «قوام» شیراز، «اطعام غدیریه» میان نیازمندان در شهر شیراز به مناسبت عید غدیر به انجام می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: با اجرای اطعام غدیریه توسط موقوفه «قوام» شیراز، غذای گرم میان یک هزار و 500 نیازمند و مددجوی کمیته امداد در شهر شیراز توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: اطعام نیازمندان و مومنان در روز عید غدیرخم از دستورات و سفارشات که ائمه معصومین (ع) است که به «اطعام غدیریه» شهرت دارد.

حجت الاسلام موسوی  تاکید کرد: همواره اطعام غدیریه در سطح اجتماع شیعیان اهمیت ویژه داشته و شاهد انعکاس آن در نیات موقوفات و متن وقف نامه ها هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: «میرزا علی اکبر خان قوام الملک» نیز در متن وقف نامه خود به اطعام غدیریه نیز اشاره کرده که یکصد مَن برنج با لوازم آن را برای طبخ و توزیع میان فقرای مسلمین در روز عید غدیر خم در نظر گرفته است.

موسوی تصریح کرد: طبخ و توزیع اطعام غدیریه موقوفه «قوام» با رعایت کامل نکات بهداشتی و به صورت بیرون بر و ظرف های بسته بندی شده از 6 مرداد انجام می شود و صورت می پذیرد و تحویل مددجویان کمیته امداد نواحی یک و 2 شیراز خواهد شد.

کد خبر 1079945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha