تعمیق باورهای دینی و ارزش های انقلاب اسلامی در طرح های حوزه زنان دفاع مقدس

اقدامی با بیان اینکه تمام تلاش ما در حوزه زنان دفاع مقدس، تعمیق نوجوانان و جوانان به باورهای دینی و ارزش های انقلاب اسلامی است گفت: «سلاله ها»، «خورشید خانه ات باش»، «در کوی نیک نامان» و... از جمله طرح های حوزه بانوان است.

«سمیه اقدامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، این عید را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان و جهان تشیع دانست و اظهار کرد: زنده نگه داشتن غدیر، زنده نگه داشتن خیمه امامت است.

مسئول زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ادامه با اشاره به برخی از اقداماتی که در حوزه زنان در سطح شهرستان های استان انجام شده بیان کرد: در حوزه زنان با توجه به طرح های بسیار خوب و مفیدی که طی ابلاغیه هایی از سوی سازمان مشارکت زنان دفاع مقدس اعلام شده می توان به طرح «سلاله ها»اشاره کرد.

وی افزود: طرح سلاله ها ویژه دختران نوجوانی است که در سنین رشد بدون هیچگونه شناختی به صورت گسترده با فضای مجازی و امکانات سمعی و بصری روبرو هستند.
اقدامی گفت: در این طرح تلاش ما این است که توسط راویان و کارشناسان خبره در این حوزه بحث تعمیق نوجوانان با باورهای دینی و ارزش های انقلاب اسلامی، گرامیداشتن یاد و خاطره شهیدان و خصوصیات و اخلاقیات شهدا را داشته باشیم و خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی در شهرستان ها توسط رابطین حوزه زنان در حال اجرا است.

وی از دیگر طرح های حوزه زنان را برگزاری «نشست‌های اندیشه ورز» با حضور دختران جوان و فعال در شهرستان ها دانست و اذعان کرد: این نشست ها در هفته عفاف و حجاب، دهه کرامت و دهه ولایت در جای جای استان برگزار و بازتاب خوبی نیز به همراه داشت.

اقدامی تصریح کرد: در این طرح تلاش شد تا مباحث مختلفی در خصوص موضوعات روز و مسائل پیرامون به دختران جوان توسط کارشناسانی که به برنامه دعوت شدند، ارایه شود.

وی، همچنین به طرح«خورشید خانه ات باش» اشاره و آنرا از طرح هایی عنوان کرد که ویژه مادران و دختران جوان است و ادامه داد: این طرح با تاسی از سبک زندگی جهادی و فرهنگ شهدا در سطح شهرستان ها و نیز مرکز استان برگزار شد.

اقدامی با تاکید بر اینکه مادران از مدیران ارشد خانه و خانواده هستند اظهار کرد: از این رو مباحثی درباره وظایف مادران و بانوان در طرح خورشید خانه ات باش، مطرح می شود.

وی ادامه داد: مباحثی در حوزه مادران و الگو پذیری از سبک و سیاق زندگی مادران و همسران شهدا، زنان جانباز و رزمنده استان در این طرح برنامه‌ریزی شده که امیدواریم به زودی به ثمر بنشیند و بتوانیم این برنامه ها را هفته ها و ماهای آینده  نیز برگزار کنیم.

اقدامی طرح «در کوی نیک نامان» را طرح دیگری در حوزه زنان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: همچنین بحث جمع آوری و ثبت و ضبط خاطرات از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و زنان رزمنده را دنبال می کنیم که این کار نیز در راستای اهداف و برنامه‌های حوزه زنان انجام می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نگارش سه عنوان کتاب در حوزه زنان را نیز در دست کار داریم و امیدواریم در حوزه ماموریتی و کاری خودمان که شناساندن الگوی واقعی شهدا به نسل های جوان و خانواده‌ها در این برهه از زمان است، بیش از پیش قدم برداریم.

اقدامی گفت: امیدواریم با برنامه ها و طرح های خود بتوانیم آرمان‌های شهدا به ویژه هشت هزار شهید استان گیلان، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع سلامت را به نسل کنونی جامعه آشنا کرده و ادامه دهنده مسیری باشیم که آن عزیزان برای ما باز کردند چرا که ما نیز باید مانند شهدا در همان مسیری که مسیر حق و حقانیت ارزش های انقلاب اسلامی است قدم برداریم.

کد خبر 1079960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha