رویکرد تحولی دستگاه قضا برای محکومان کیفری اصلاح فرد است

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: رویکرد تحولی دستگاه قضا برای برخورد با محکومان کیفری اصلاح و بازپروری فرد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان در جشن بزرگ قربان تا غدیر، آزادی یک زندانی؛ آزادی یک خانواده که از طریق کمک‌های مومنانه، طرح شهید لاجوردی، سازمان اداره‌کل زندان‌های کشور و ستاد دیه کردستان  در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بعد از اجرای سند تحول در دستگاه قضا، بحث زندان و زندانیان و رویکرد نوع نگاه به زندان و زندانی مورد توجه قرار گرفت.

 

 

وی با بیان اینکه در زندان دو دسته زندانی شامل محکومان مالی و محکومان کیفری داریم، افزود: رویکرد در خصوص محکومان مالی براساس آموزه‌های دینی مشخص است که نباید حبس شوند و محکومان مالی و کیفری با رویکردهای متفاوت و بدون افراط و تفریط مجازات می‌شوند.

 

 

رئیس کل دادگستری کردستان خاطر نشان کرد: وضعیت اقتصادی معیشت و درآمد محکومین با دقت، موشکافی و دقیق بررسی خواهد شد و اگر طرف توان مالی نداشته باشد آزاد و یا محکومیت مالی به صورت اقساط براساس توان مالی مطالبه خواهد شد، تا فرد در زندان نماند.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی بیان  کرد: برای محکومان کیفری نیز رویکرد دستگاه قضا اصلاح و بازپروری زندانی است و به محض اصلاح مجرم زمینه آزادی وی فراهم می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه یک دسته ار محکومان کیفری در زندان ماندگار خواهند بود، بیان کرد: این افراد کسانی هستند که با قانون‌شکنی و هنجارشکنی مخل امنیت و آرامش فرد هستند.

 

 

رئیس کل دادگستری کردستان با عنوان اینکه باید سند تحول بدرستی اجرا شود، اضافه کرد: با محکومان کیفری و هنجارشکنانی که وجود و حضورشان مخل امنیت و آسایش است برخورد می‌شود و دستگاه قضا با آنها اغماض ندارد.

کد خبر 1079975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha