وضعیت ۲۸۶ بیمار کرونا در فارس وخیم است

همتی گفت: ۲ هزار و ۸۴۴ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند که ۲۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های تحت مراقبت های ویژه درمانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی» امروز (چهارشنبه 6 مرداد) با اشاره به آمار کرونا در استان فارس به خبرنگاران گفت: انجام تست های تشخیصی کرونا در فارس نشان می دهد که آمار کرونا در استان به 334 هزار و 972 نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: در 24 ساعت گذشته 15 فوتی در اثر کرونا در استان فارس داشته ایم و آمار جان باختگان کرونا در استان پنج هزار و 118 نفر است.

وی اضافه کرد: 2 هزار و 844 بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند که 286 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های تحت مراقبت های ویژه درمانی هستند.

همتی با اشاره به شمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی در استان فارس بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 296 هزار و 6 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی اعلام کرد: تاکنون ۶۹۶ هزار دُز واکسن کرونا در استان فارس تزریق شده و علاوه بر گروه سنی ۵۵ سال به بالا که هم اکنون در حال دریافت واکسن هستند برای گروه های معلمان، کارکنان و رانندگان سرویس های مدارس، اساتید حوزه و دانشگاه، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان حمل و نقل درون شهری مانند تاکسی و اتوبوس، افرادی که در فعالیت های ریلی و جاده ای، دریایی و هوایی خدمت می کنند، کارکنان بانک ها، کارکنان مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، کارکنان دفاتر خدمات سلامت و ممیزان بهداشتی، بیماران دیابتی که در سامانه «سیب» ثبت نام کرده اند و باقی مانده بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس برنامه ریزی انجام شده در روزهای آینده تزریق واکسن کرونا انجام خواهد شد.

کد خبر 1080003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha