ضعف نظارت عامل اصلی نارضایتی مردم است

آیت الله عبادی با بیان اینکه در سال های اخیر ضعف نظارت به شدت باعث نارضایتی مردم شده است، گفت: عدم اعتماد مردم به مسئولان آفت بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۶ مرداد) در دیدار با دادستان دیوان محاسبات کشور ضمن عرض تبریک عید سعید غدیرخم، گفت: جایگاه دیوان محاسبات بسیار جایگاه ویژه ای است، این اقدام جدید دیوان که گزارشات دیوان محاسبات هر سه ماه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بررسی می شود، بسیار خبر کارسازی است، چرا که باعث افزایش نظارت می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی که با انقلاب مردم صورت گرفت، مسئولین همه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم دست نشانده مردم هستند، اصل این حکومت هم این است که مردمی است، لذا باید دولت با مردم صداقت داشته باشد، جز مواردی که اظهار آنها باعث استفاده سوء می شود، باقی مسائل نباید از مردم پنهان باشد، اگر دولت صداقت داشته باشد با وجود کمبود ها مردم کنار آن دولت خواهند بود.

 

وی ادامه داد: در این صورت مردم کارهای نشدنی را از دولت قبول می کنند، این اصل(صداقت) در مقاطعی بهم خورد، یعنی هم پنهان کاری و هم دروغگویی به مردم صورت گرفت، که باعث سلب اعتماد مردم شد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه عدم اعتماد مردم به مسئولان آفت بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: امروز شرایطی است که دولت جدید بر کار می آید که شواهد و قراین نشان دهنده این است که از دولت آینده بوی صداقت دولت رجایی می آید، از سویی به مردم دروغ های فراوانی گفته شده که زمینه های زیاد بدبینی را فراهم کرده است، اما باید تلاش کرد که اعتماد در طرفین (دولت و مردم) همواره حفظ شود چرا که اساس حکومت همین اعتماد است.

 

امام جمعه بیرجند در پایان با انتقاد از عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی، تصریح  کرد: شیوه کار تعزیرات حکومتی بازدارنده نیست و جلوی گران فروشی و دیگر مسائل از این قبیل گرفته نمی شود.

کد خبر 1080038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha