بزرگترین همایش تاریخ در روز عید غدیر محقق شد

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بزرگترین همایش تاریخ در روز عید غدیر محقق شد گفت: ضرورت دارد خانواده‌ها محبت و مودت امام علی (ع) را برای فرزندان و جوانان تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» شامگاه (چهارشنبه ۶ مرداد) در آئین جشن بزرگ عید سعید غدیر خم و افتتاحیه المپیک تابستانه مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک یا بیان اینکه گفتن و شنیدن نام حضرت علی (ع) عبادت است اظهار کرد: روز عید غدیر یکی از بزرگترین و مهم‌ترین حادثه تاریخ انسان بر روی این کره خاکی رقم می‌خورد که در طول تاریخ بی‌سابقه است.

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اینکه اعتراض به خداوند متعال و ولی آن، امام معصوم و پیامبر، دلالت بر باطن پلید انسان‌ها می‌کند افزود: بسیاری از افراد سر بر زمین می‌گذارند اما آنچه در سر دارند را بر زمین نمی‌گذارند و مهم این است چیزهایی همچون غرور، مخبط و تکبر را از سر پیاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه عبادت باید همراه با عبودیت خدای متعال باشد اذعان کرد: ملائکه عبادت کردند و عبودیت خداوند سبحان را انجام دادند ولی شیطان بدون عبودیت، عبادت کرد که نتیجه و ثمره آن در بزنگاه‌ها مشخص و معلوم می‌شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اينکه انسان کامل کسی است که از هوا، هوس، خشم، طمع، حرس و تمام رضائل اخلاقی خالی باشد تصریح کرد: در صورتی که زات و طینت فردی خراب باشد، اگر بزرگترین استادها و صاحب‌های اخلاق هم برای تهذیب وی وارد عمل شوند، شاید مدتی کوتاه خود را کنترل کند اما در ادامه دوام نمی‌آورد.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین همایش تاریخ در روز عید غدیر محقق شد عنوان کرد: در این روز حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان امام امت و هدایت معرفی شد و هر کسی هم از ایشان بی‌فرمانی کرد، در ذلالت به سر خواهد برد.

 

امام جمعه اندیمشک خواستار توجه بیشتر همگان به مسئله عید غدیر شد و خاطر نشان کرد: ضرورت دارد خانواده‌ها محبت و مودت امام علی (ع) را برای فرزندان و جوانان تشریح کنند.

 

کد خبر 1080076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha