آموزش مهارت‌های بازارمحور، راهکار حل معضل بیکاری است

خالد جعفری، در تاکید بر اهمیت مهارت آموزی، گفت: اگر مهارت‌های بازارمحور را به جد دنبال کنیم می‌توانیم در اشتغالزایی موفق‌تر عمل کنیم چرا که آموزش مهارت‌های بازارمحور، راهکار حل معضل بیکاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در دومین جلسه شورای مهارت‌آموزی استان، با یادآوری اهمیت اشتغالزایی روستایی، تصریح کرد: چون نتوانسته‌ایم در روستاها اشتغال ایجاد کنیم، سرریز این جمعیت به شهرها وارد شده در حالی که باید این جمعیت را چه در شهر چه در روستا، به عنوان نیروی مولد حفظ کنیم.

 

 

وی مهارت‌آموزی بویژه در روستاها را یک اولویت مهم عنوان کرد و افزود: همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید در شناسایی بازار کار و نیازهای مهارتی تلاش کنند.

 

 

جعفری یادآور شد: در حال حاضر در روستاها فشار بر روی بخش کشاورزی است که با توجه به محدودیت منابع در این حوزه، باید از کارهای روتین فاصله بگیریم و به دنبال جرقه‌های کوچک و ایجاد اشتغال متناسب امروز در روستاها باشیم.

 

 

معاون اقتصادی استاندار، از دستگاه‌های مختلف استان خواست در کنار بخش خصوصی مشاغل جدید روستایی را شناسایی و آموزش مهارت‌های لازم را در اولویت قرار دهند.

 

 

جعفری در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت ثبت جهانی هورامان، بر ضرورت اولویت مهارت آموزی در راستایی ایجاد توسعه روستایی تاکید کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته با مهارت‌های بازارمحور اشتغال ایجاد کرده‌اند اما چون ما نتوانسته‌ایم از این طریق اشتغالزایی کنیم، جوانان به دانشگاه‌ها پناه آورده‌اند، دانشگاه باید محل تحصیل افراد مستعد و توانمندی باشد که پس از پایان تحصیلات بتوانند در جامعه اشتغال ایجاد کنند.

 

 

جعفری در ادامه خواستار فعال‌تر شدن انجمن کاریابی استان در زمینه شناسایی مهارت‌های اشتغالزا شد.

 

پس از این جلسه و به مناسبت ۶ مردادماه روز ملی کارآفرینی ۳ مرکز آزاد فنی حرفه ای در زمینه‌های فناوری اطلاعات - گردشگری - مالی و بازرگانی، صنایع تغذیه ای و مکانیک خودرو افتتاح شد.

کد خبر 1080085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha